Na Red Bull Ringu zvažovali odjetí druhého závodu v opačném směru

Na Red Bull Ringu přemýšleli, jak odlišit dva závody, které se na okruhu pojedou.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Na Red Bull Ringu zvažovali odjetí druhého závodu v opačném směru | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Vloni jsme na některých okruzích odjeli dva závody. V Silverstonu byly pro každý závod nominovány jiné pneumatiky. V Bahrajnu se jela Grand Prix Sachíru na odlišné konfiguraci. V Rakousku žádný rozdíl nebyl, ale šlo o úvod sezóny a nakonec se o rozdíl postarala i příroda. Ve druhém víkendu pršelo v kvalifikaci.

Letos jsou zatím dva závody plánovány jen pro Red Bull Ring. Ve hře je pak ještě druhý závod v Austinu jako náhrada za Singapur, ale existuje více otevřených možností.

V Singapuru se nepojede ani letos, potvrdil promotér

V Singapuru se nepojede ani letos, potvrdil promotér

Red Bull jako majitel okruhu a F1 přemýšleli, jak oba závody odlišit. Ve hře byla sprintova kvalifikace, ale ta se pak pojede v Silverstonu a Britové nechtěli o přesunu do Rakouska ani slyšet. Nechtěli ani přijít o premiéru formátu na svém okruhu.

Helmut Marko pro Auto Motor und Sport potvrdil, že ve hře byla varianta, že by se druhý závod odjel v opačném směru. Analýza však ukázala, že to není příliš realistické.

Okruh je postavený pro určitý směr jízdy. Týká se to obrubníků, startovního roštu ale zejména bariér. Red Bull zjistil, že největší problémy představují zatáčky jedna a tři. Zejména na výjezdu ze třetí zatáčky by dokonce hrozilo, že vůz vletí mezi diváky. Úprava zatáček by vyšla na pět až osm milionů euro. Ještě větší problém však představuje čas – k přestavbě by muselo dojít v průběhu čtyř dní.

Red Bull Ring zvažoval i možnost prodloužení tratě směrem na starý okruh (mezi první a třetí zatáčkou). Narazili by ale na své sousedy a hlukové limity. Domy jsou příliš blízko trati.

Nakonec oba závody odliší pneumatiky. Ve druhém závodě budou o stupeň měkčí. Inženýři předpovídají, že nejměkčím C5 se budou chtít týmy vyhnout. 

Další článek: Spousta jezdců jezdila nad možnosti svého auta nebo svých schopností, diví se Alonso červeným vlajkám

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00