Na Red Bull Ringu zvažovali odjetí druhého závodu v opačném směru

Na Red Bull Ringu přemýšleli, jak odlišit dva závody, které se na okruhu pojedou.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Na Red Bull Ringu zvažovali odjetí druhého závodu v opačném směru | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Vloni jsme na některých okruzích odjeli dva závody. V Silverstonu byly pro každý závod nominovány jiné pneumatiky. V Bahrajnu se jela Grand Prix Sachíru na odlišné konfiguraci. V Rakousku žádný rozdíl nebyl, ale šlo o úvod sezóny a nakonec se o rozdíl postarala i příroda. Ve druhém víkendu pršelo v kvalifikaci.

Letos jsou zatím dva závody plánovány jen pro Red Bull Ring. Ve hře je pak ještě druhý závod v Austinu jako náhrada za Singapur, ale existuje více otevřených možností.

V Singapuru se nepojede ani letos, potvrdil promotér

V Singapuru se nepojede ani letos, potvrdil promotér

Red Bull jako majitel okruhu a F1 přemýšleli, jak oba závody odlišit. Ve hře byla sprintova kvalifikace, ale ta se pak pojede v Silverstonu a Britové nechtěli o přesunu do Rakouska ani slyšet. Nechtěli ani přijít o premiéru formátu na svém okruhu.

Helmut Marko pro Auto Motor und Sport potvrdil, že ve hře byla varianta, že by se druhý závod odjel v opačném směru. Analýza však ukázala, že to není příliš realistické.

Okruh je postavený pro určitý směr jízdy. Týká se to obrubníků, startovního roštu ale zejména bariér. Red Bull zjistil, že největší problémy představují zatáčky jedna a tři. Zejména na výjezdu ze třetí zatáčky by dokonce hrozilo, že vůz vletí mezi diváky. Úprava zatáček by vyšla na pět až osm milionů euro. Ještě větší problém však představuje čas – k přestavbě by muselo dojít v průběhu čtyř dní.

Red Bull Ring zvažoval i možnost prodloužení tratě směrem na starý okruh (mezi první a třetí zatáčkou). Narazili by ale na své sousedy a hlukové limity. Domy jsou příliš blízko trati.

Nakonec oba závody odliší pneumatiky. Ve druhém závodě budou o stupeň měkčí. Inženýři předpovídají, že nejměkčím C5 se budou chtít týmy vyhnout. 

Další článek: Spousta jezdců jezdila nad možnosti svého auta nebo svých schopností, diví se Alonso červeným vlajkám

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00