Na přípravu okruhu v Hanoji nemáme moc času, přiznává Tilke

Na přípravu okruhu v Hanoji nemáme moc času, přiznává Tilke

Designér okruhů formule 1 Hermann Tilke přiznal, že organizátoři Velké ceny Vietnamu bojují s časem, aby byla městská trať připravena pro premiérový závod, který se má uskutečnit na začátku dubna příštího roku.

Od roku 1999 je Tilke předním návrhářem závodních okruhů po celém světě. Je podepsán například pod okruhy v Sepangu, Bahrajnu, Šanghaji, Istanbulu, Yas Marina v Abú Dhabí nebo v texaském Austinu.

Kromě toho se podílel také na stavbě městských okruhů v Singapuru a v olympijském parku v ruském Soči. Nyní se stará o městskou trať v Hanoji, kde se má uskutečnit první Velká cena Vietnamu.

„Nejnovější projekt je v Hanoji a doufáme, že bude pro příští rok připraven. Nezbývá příliš mnoho času, na to jsme ale zvyklí,“ říká Tilke.

V rámci projektu je potřeba postavit dvě třetiny z 5,56 kilometrů dlouhého okruhu, přičemž zbylá část povede po stávajících komunikacích poblíž stadionu My Dinh.

„Celý okruh je pěknou kombinací rychlých zatáček a dlouhých rovinek, pro týmy proto bude obtížné najít dobré nastavení,“ řekl již dříve Tilke.

V březnu začala výstavba boxů a dalšího zázemí, která by měla být hotova do konce roku. Organizátoři však věří, že vše půjde podle plánu a formule 1 se bude ve Vietnamu jezdit mnoho let.

„Vietnam je ta správná země ve správnou dobu na správném místě. Nejsme žádná hvězda. Musíme z toho udělat úspěšnou akci. Nepřišli jsme jen proto, abychom vydrželi na scéně jeden rok,“ řekla pro Reuters ředitelka Velké ceny Vientamu Le Ngoc Chiová.

Tilke je často kritizován fanoušky a odborníky za malou kreativitu při návrzích okruhů. Podle svých slov však při tom musí vycházet z toho, co daná lokalita, kde se má okruh nacházet, nabízí. V tomto ohledu má, jak říká, svázané ruce.

„Nikdy jsme nezačínali na čistém listu papíru. Vždy je to kus krajiny, kterou nevlastníme, musíme proto respektovat kulturní a historické tradice,“ dodává.

„Pak jsou tu náklady, protože investoři chtějí, aby to bylo víceúčelové. Je tu řada omezení, jedním z nich jsou bezpečnostní opatření, která se od smrti Ayrtona Senny neustále posouvají.“

Sám Tilke by uvítal větší zapojení současných pilotů při návrhu nových okruhů. V minulosti se k tomu často vyjadřoval například sedminásobný mistr světa F1 Michael Schumacher.

„Hodně mu dlužím. Vždy jsem mu ukázal první skici a on mi vždy věnoval spoustu času a poskytoval užitečně návrhy, jak to zlepšit. Dnes mi někteří jezdci pomáhají, ale žádný z nich tak jako Michael.“

Foto: Getty Images / Thananuwat Srirasant

Doporučujeme

Články odjinud