Mick Schumacher potřebuje strávit minimálně tři roky ve formuli 1, aby mohl začít přemýšlet nad přestupem do Ferrari, říká šéf týmu AlphaTauri Franz Tost.
23letý Němec dosáhl na titul v evropském šampionátu formule 3 v roce 2018 a o dva roky ve formuli 2, než získal místo ve F1 u týmu Haas.
Schumacher jako člen Jezdecké akademie Ferrari a rezervní jezdec týmu F1 z Maranella by v budoucnu rád zamířil do Ferrari, kde největších úspěchů v kariéře dosáhl také jeho otec, sedminásobný mistr světa Michael Schumacher.
Podle Tosta na to má ale Schumacher ještě čas.
„Někde jinde potřebuje odjet tři roky. Pilot potřebuje minimálně tři roky, aby se naučil jezdit na vrcholné úrovni. George Russell nebo Charles Leclerc také potřebovali ten čas, formule 1 je dnes velmi komplikovaná,“ řekl Tost v rozhovoru pro F1-insider.
Schumacher svou první sezónu ve F1 strávil vloni u týmu Haas vedle dalšího nováčka Nikity Mazepina. Alespoň podle prvních závodů se zdá být letošní monopost Haasu postavený na nových technických pravidlech silnější, Schumacher má navíc po svém boku zkušenějšího týmového kolegu Kevina Magnussena, což mu podle Tosta pomůže se zlepšit.
„Nejprve musí u Haasu pravidelně porážet svého týmového kolegu Kevina Magnussena a pokusit se s Haasem dosáhnout úspěchu. To je teď jeho práce a nic jiného,“ říká 66letý Rakušan.
Podobně mluví také bývalý pilot F1 Marc Surer. „Mick svými úspěchy ve formuli 3 a formuli 2, kde vždy získal titul ve své druhé sezóně, dokázal, že je schopen se učit. Ve formuli 1 je to dnes jedna z nejdůležitějších věcí,“ řekl Surer.
„Dnes můžete vše vidět na datech z telemetrie, od pohybu volantu přes brzdný bod až po polohu akcelerátoru u týmového kolegy. Mick nyní tato data pečlivě prostuduje.
„Abyste byli úspěšní, nemusíte být velký pilot. Dobrými příklady jsou Niki Lauda a Nico Rosberg. Ani jeden z nich neměl rychlost jako v Laudově případě (jeho týmový kolega) Alain Prost, nebo Lewis Hamilton u Rosberga. Dokázali nicméně jednou své týmové kolegy porazit a vyhrát mistrovství světa.
„Mick si musí být vědom svých analytických schopností a následovat cestu Laudy a Rosberga. Tímto způsobem si může v následujících letech získat pozornost Ferrari.
„Ani přirozený talent nestačí, jak zase dokazuje Jean Alesi. Když přišel do formule 1, byl považován za velký talent, nakonec ale ve své kariéře vyhrál jen jeden závod,“ dodává Surer, který ve F1 mezi lety 1979 až 1986 absolvoval 82 velkých cen.