Na pódium letos vlastními silami už nedosáhneme, předpokládá McLaren

Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael přiznal, že zaměření na monopost 2014 výrazně snížilo šance na úspěchy v letošní sezóně.
Na pódium letos vlastními silami už nedosáhneme, předpokládá McLaren

Po obtížném začátku roku McLaren doufal, že ztrátu na soupeře časem zmenší a bude znovu bojovat o nejvyšší příčky. Tento scénář je ale čím dál méně pravděpodobný.

"Bude těžké získat pódium do konce roku čistě na základě zásluh, hlavně protože se začínáme hodně soustředit na auto 2014," řekl Michael. "Na tohle auto stále nasazujeme díly, ale nejsou to normální ucelené vývojové kroky, jaké byste nasazovali, kdybyste závodili ve výkonnosti s ostatními týmy."

McLaren na současném voze testuje už jen věci, které využije i příští rok, továrna ve Wokingu je ve vývoji soustředěna na příští sezónu. Ale ani to samozřejmě není zárukou, že se McLaren příští rok zvedne.

"Když se podíváte na přicházející změny v pravidlech, auto kvůli nim půjde znovu jiným směrem, takže jste téměř nuceni neriskovat," vysvětloval Michael. "S letošním autem jsme riskovali moc ve srovnání s tím, co jsme asi měli udělat, zvlášť vzhledem k tomu, že jsme na konci loňského roku vyhrávali Grand Prix. To víme. Víme, že jsme udělali chybu."

"Hlavní podle mě je, že zcela chápeme, co jsme udělali špatně, a myslím, že teď to máme celkem pod kontrolou. Dokud to budeme chápat, mělo by se nám dařit tomu vyhýbat v budoucnu."

"Tým lidí, kteří navrhli tohle auto, je stejný jako tým lidí, který v minulosti navrhoval vítězné vozy. Jsou to stejní designéři, inženýři, technici a lidé u McLarenu, takže věříme, že to znovu dokáží příští rok."

Do vývoje může ještě zasáhnout případná změna dodavatele pneumatik, ale ani v tom nevidí Michael problém.

"Kdyby došlo ke změně, tak stejně jako se vším ve formuli 1 byste se přizpůsobili, protože formule 1 je celá o řízení změn. Ale teď jdeme naplno cestou designu vozu pro pneumatiky Pirelli a předpokládáme, že takhle to bude."

Další článek: Mercedes si do Itálie přiveze vylepšenou aerodynamiku z Belgie

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10