Red Bull má nyní náskok na Ferrari 53 bodů. Jedná se o náskok, který je sice matematicky možné vymazat během dvou závodů, ale to by muselo mít Ferrari lepší formu a nedělat chyby.
Forma Ferrari v USA podle Arrivabeneho nebyla překvapivá. Ital připouští, že jeho tým má problém na okruzích, které vyžadují vysoký přítlak.
„Tato trať je okruhem s vysokým přítlakem, není to srovnatelné se Suzukou,“ uvedl Arrivabene.
„V Suzuce jsme udělali několik kroků a byli jsme s nimi spokojení. Ale charakteristika trati je odlišná.“
„Naše rychlost (v závodě) nebyla tak špatná ve srovnání s pátkem a sobotou. Ale bohužel jsme nebyli schopní se dostat na stupně vítězů.“
„Je zřejmé, že okruhy vyžadující vysoký přítlak pro nás nejsou vhodné. O to tu jde.“
„Pokud zaměříte svou pozornost na řešení tohoto problémů v tomto roce, ztrácíte čas ve vývoji pro příští rok. To je důvod, proč jsme se soustředili na okruhy vyžadující vysoký výkon, jako je Suzuka, protože pokud máte díly pro Suzuku a fungují, tak vám mohou poskytnout data pro auto pro příští rok.“
Proč stavěl Vettel v závěru závodu?
Arrivabene také dovysvětlil, že zastávka Vettela pár kol před koncem závodu, nebyla kvůli obavám o jeho pneumatiky ale kvůli kusu gumy v zadním křídle. Vettel měl dostatečný náskok, takže si Ferrari mohlo dovolit absolvovat zastávku.
Foto: Getty Images / Mark Thompson