Na novém Silverstonu bude zřejmě i nejtvrdší směs pneumatik málo tvrdá

Bridgestone oznámil alokaci pneumatik na další tři závody a přiznal, že na městských tratích budou mít týmy možná pocit, že by potřebovaly měkčí obutí, zatímco v Británii očekává potíže i s nejtvrdší směsí.

Japonci i nadále drží rozdíl dvou stupňů tvrdosti mezi pneumatikami, přičemž pravidla nutí v suchém závodě použít obě dostupné směsi. Bridgestone oznámil, jak se rozhodl pro Kanadu, Valencii a Británii.

Městské okruhy jsou typickými adepty na nejměkčí pneumatiky. "Jelikož se tyto tratě nevyužívají pravidelně k závodění, budou se i tyto směsi zdát v pátek příliš tvrdé. V den závodu se okruh díky nánosům gumy zlepší, takže vysoká přilnavost super měkké směsi a velká výdrž střední směsi by měly přinést dobrou kombinaci," vysvětloval šéf sportovního vývoje Bridgestonu Hirohide Hamašima.

Britský Silverstone prošel rekonstrukcí, která z něj udělala ještě většího ničitele pneumatik, než byl předtím. "Okruh v Silverstonu je historicky nejnáročnější v kalendáři a díky novému profilu je ještě náročnější," konstatoval Hamašima. "Nová rovinka znamená větší průměrnou rychlost. Během kola se tvrdě brzdí a tvrdě akceleruje. Jako vždy budeme velmi pečlivě sledovat teplotu a opotřebení pneumatik. Očekáváme, že budeme svědky drolení, dokonce i u tvrdé směsi. Ale věříme, že měkká a tvrdá směs umožní vzrušující závodění."

Alokace pneumatik

Grand Prix/směs Super měkká Měkká Střední Tvrdá
Bahrajnu X   X  
Austrálie   X   X
Malajsie   X   X
Číny   X   X
Španělska   X   X
Monaka X   X  
Turecka   X   X
Kanady X   X  
Evropy X   X  
Velké Británie   X   X

Doporučujeme

Články odjinud