Na náročném katalánském okruhu stačily i dvě zastávky

Okruh v Barceloně je z pohledu pneumatik znám jako jeden nejnáročnějších v celé sezóně, přesto osm jezdců z první desítky odjelo 66 kol dlouhou Velkou cenu jen se dvěma zastávkami v boxech. Loni vítěz z Barcelony stavěl u svých mechaniků čtyřikrát, což jen podtrhuje další zlepšení a zvýšení odolnosti letošních pneumatik Pirelli pro F1. Vedlo to k menšímu opotřebení, k pomalejší degradaci a méně žmolkům na trati, a to bez kompromisu v oblasti výkonnosti.
Na náročném katalánském okruhu stačily i dvě zastávky

Strategie použití pneumatik byla při Velké ceně Španělska klíčová. Pilot Mercedesu Lewis Hamilton získal své čtvrté vítězství v řadě a posunul se do čela průběžného pořadí šampionátu. Angličan startující z pole position a sázející na strategii středně tvrdá – středně tvrdá – tvrdá porazil svého týmového kolegu Nica Rosberga, který vsadil na strategii středně tvrdá – tvrdá – středně tvrdá, o šest desetin sekundy!

Strategie dvou zastávek v boxech zajistila napínavý souboj kolo na kolo, když Rosberg dokázal využít výhody svých novějších a rychlejších pneumatik v závěru závodu. Sebastina Vettel (Red Bull Racing) startoval z 15. místa, ale po strategii se třemi pit stopy skončil čtvrtý, když většinu závodu odjel na rychlejší středně tvrdé směsi a zajel nejrychlejší kolo závodu. S blížícím se koncem závodu se mu podařilo předjet několik soupeřů.

Průběh závodu - zastávky v boxech

Klepněte pro větší obrázek 
Průběh zastávek v boxech. Pro větší rozlišení klikněte na obrázek. Autor: David Skaloš

Od úterý bude v dějišti Velké ceny Španělska probíhat druhý dvoudenní test v sezóně. Sauber a Toro Rosso budou testovat pneumatiky Pirelli pro sezónu 2015 v úvodní den testu, druhý den budou následovat Force India a McLaren.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „V závěru závodu jsme viděli několik velice napínavých soubojů o pozice v bodované desítce, a to navzdory tomu, že řada jezdců zvolila rozdílné strategie. To podtrhuje důležitost strategie v každém letošním závodě, ne jen počet zastávek v boxech, ale také pořadí, v jakém jsou použity jednotlivé směsi pneumatik, vytváří velké rozdíly. Po nočním dešti byla dnes teplota vzduchu i tratě nižší a to zmenšilo rozdíl v časech na kolo mezi tvrdou a středně tvrdou směsí a přidalo do rovnice další faktor.

Přestože Barcelona je z pohledu pneumatik jeden z nejnáročnějších okruhů v celé sezóně, opotřebení a degradace pneumatik byly plně pod kontrolou, což potvrdil i fakt, že většina jezdců absolvovala v závodě pouze dva pit stopy. To je výsledek více než roční tvrdé práce celého našeho týmu v Miláně a Izmitu a všem za to patří velký dík. Nyní se zaměříme na druhý test v sezóně, během kterého budeme vyvíjet pneumatiky pro sezónu 2015.“

Nejdelší stinty závodu:

  • Tvrdé 31 kol R. Grosjean 
  • Středně tvrdé 31 kol D. Ricciardo 

Zdroj: Tisková zpráva Pirelli 

 

Další článek: Jaké nové díly přivezly týmy do Španělska? Druhý díl

16:08 | Program formule 3 Pátek: Trénink: 9:35-10:20 Kvalifikace: 14:05-14:35 Sobota: Závod: 10:25-11:10 Neděle: Závod: 09:45-10:25
11:44 | Někteří jezdci (Vettel, Pérez, Hamilton, Stroll, Bottas) budou po dobu víkendu bydlet v obytném autě přímo na okruhu.
30. června | Ferrari potvrdilo, že první větší novinky přiveze až do Maďarska.
30. června | Sergej Sirotkin zůstává rezervním jezdcem Renaultu. Potvrdil to tým...

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10