Na náročném katalánském okruhu stačily i dvě zastávky

Okruh v Barceloně je z pohledu pneumatik znám jako jeden nejnáročnějších v celé sezóně, přesto osm jezdců z první desítky odjelo 66 kol dlouhou Velkou cenu jen se dvěma zastávkami v boxech. Loni vítěz z Barcelony stavěl u svých mechaniků čtyřikrát, což jen podtrhuje další zlepšení a zvýšení odolnosti letošních pneumatik Pirelli pro F1. Vedlo to k menšímu opotřebení, k pomalejší degradaci a méně žmolkům na trati, a to bez kompromisu v oblasti výkonnosti.
Na náročném katalánském okruhu stačily i dvě zastávky

Strategie použití pneumatik byla při Velké ceně Španělska klíčová. Pilot Mercedesu Lewis Hamilton získal své čtvrté vítězství v řadě a posunul se do čela průběžného pořadí šampionátu. Angličan startující z pole position a sázející na strategii středně tvrdá – středně tvrdá – tvrdá porazil svého týmového kolegu Nica Rosberga, který vsadil na strategii středně tvrdá – tvrdá – středně tvrdá, o šest desetin sekundy!

Strategie dvou zastávek v boxech zajistila napínavý souboj kolo na kolo, když Rosberg dokázal využít výhody svých novějších a rychlejších pneumatik v závěru závodu. Sebastina Vettel (Red Bull Racing) startoval z 15. místa, ale po strategii se třemi pit stopy skončil čtvrtý, když většinu závodu odjel na rychlejší středně tvrdé směsi a zajel nejrychlejší kolo závodu. S blížícím se koncem závodu se mu podařilo předjet několik soupeřů.

Průběh závodu - zastávky v boxech

Klepněte pro větší obrázek 
Průběh zastávek v boxech. Pro větší rozlišení klikněte na obrázek. Autor: David Skaloš

Od úterý bude v dějišti Velké ceny Španělska probíhat druhý dvoudenní test v sezóně. Sauber a Toro Rosso budou testovat pneumatiky Pirelli pro sezónu 2015 v úvodní den testu, druhý den budou následovat Force India a McLaren.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „V závěru závodu jsme viděli několik velice napínavých soubojů o pozice v bodované desítce, a to navzdory tomu, že řada jezdců zvolila rozdílné strategie. To podtrhuje důležitost strategie v každém letošním závodě, ne jen počet zastávek v boxech, ale také pořadí, v jakém jsou použity jednotlivé směsi pneumatik, vytváří velké rozdíly. Po nočním dešti byla dnes teplota vzduchu i tratě nižší a to zmenšilo rozdíl v časech na kolo mezi tvrdou a středně tvrdou směsí a přidalo do rovnice další faktor.

Přestože Barcelona je z pohledu pneumatik jeden z nejnáročnějších okruhů v celé sezóně, opotřebení a degradace pneumatik byly plně pod kontrolou, což potvrdil i fakt, že většina jezdců absolvovala v závodě pouze dva pit stopy. To je výsledek více než roční tvrdé práce celého našeho týmu v Miláně a Izmitu a všem za to patří velký dík. Nyní se zaměříme na druhý test v sezóně, během kterého budeme vyvíjet pneumatiky pro sezónu 2015.“

Nejdelší stinty závodu:

  • Tvrdé 31 kol R. Grosjean 
  • Středně tvrdé 31 kol D. Ricciardo 

Zdroj: Tisková zpráva Pirelli 

 

Další článek: Jaké nové díly přivezly týmy do Španělska? Druhý díl

13:12 | V Melbourne se stále pracuje s termínem závodu 14. března. Mohla by tam tak začít sezóna (via odkaz)
28. září | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.