Technický ředitel týmu Toro Rosso James Key vidí za propadem výkonnosti svého týmu změnu pneumatik, která letos nastala při Grand Prix Maďarska.
U týmu z Faenzy se odehrává podobný scénář jako u Force Indie, do Maďarska získal většinu letošních bodů, od Maďarska se spíš trápí.
"Od chvíle, kdy jsme znovu nasadili pneumatiky 2012, se zmenšilo okno pro nastavení vozu a my už nemůžeme použít některá nastavení, pro která jsme speciálně upravili šasi," uvedl Key pro Auto Motor und Sport.
U letošního STR8 totiž Toro Rosso přepracovalo zavěšení kol s cílem přizpůsobit ho původním pneumatikám 2013 s ocelovým pásem. Pneumatiky byly tužší, takže bylo třeba mít měkčí zavěšení.
Pak se ale v Maďarsku vrátila konstrukce 2012 s kevlarovým pásem, díky kterému jsou pneumatiky měkčí a více se deformují, takže zavěšení může být tvrdší.
Více se deformující pneumatiky navíc ovlivnily aerodynamiku, tok vzduchu k zadní části vozu se změnil, a to znovu v neprospěch Tora Rossa. "Difusor už nám nefunguje tak jako dřív," potvrdil Key.