Na lepší než čtvrté místo to nebylo, říká Verstappen

Čtvrtá pozice na roštu byla podle Maxe Verstappena maximem, kterého mohl v kvalifikaci na Velkou cenu Německa vozů formule 1 vzhledem k výkonnostní ztrátě pohonné jednotky Renault se svým red bullem dosáhnout.
Na lepší než čtvrté místo to nebylo, říká Verstappen

Verstappen odstartuje do závodu ze druhé řady, když na nejrychlejšího Sebastiana Vettela z Ferrari ztratil 0,610 sekundy. Ve druhé řadě bude spolu s Vettelovým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem.

„Musíte být realističtí a když vám chybí tolik výkonu, tak se to samo nevyřeší. Čtvrté místo proto bylo maximem, kterého jsme mohli dosáhnout. Vůz je rychlý a my startujeme čtvrtí, takže snad dokážeme být blíže než, jak jsme byli v kvalifikaci. Jsem o tom docela přesvědčen,“ řekl Verstappen.

Pro první pokus ve druhé části kvalifikace měl Verstappen na svém voze měkkou sadu pneumatik. Druhý pokus v Q2 ale už zajel na ultra měkké směsi, na které bude také startovat.

„Kvůli červené vlajce jsem to musel přerušit, nechtěli jsme pak riskovat a možná přijít o Q3. Když se na to zpětně podívám, mohli bychom se kvalifikovat na měkkých, zatímco všichni na ultra měkkých. Myslím ale, že i z pohledu výkonnosti na startu bude lepší být na ultra měkkých.“

Ricciardo se těší, až si zítra zazávodí

Druhý pilot Red Bullu Daniel Ricciardo už před kvalifikací věděl, že do závodu odstartuje z konce startovního pole. Do svého vozu totiž dostal nové části pohonné jednotky, konkrétně MGU-K, nové baterie a novou elektroniku. V kvalifikaci Australan skončil v Q2 na patnácté pozici, když do druhé části kvalifikace ani nevyjel.

„Zítra startujeme poslední, takže tím, že jsem nenastoupil do Q2, máme možnost vybrat si, na jakých pneumatikách budu startovat. Pokud bychom vyjeli do Q2, pak s jakoukoliv pneumatik bych jel, musel bych na ní startovat. Toto rozhodnutí nám dalo trochu více volnosti a můžeme se rozhodnout, co bude pro zítra nejlepší,“ popsal rozhodnutí Red Bullu Ricciardo.

„Jsem vlastně rád, že se kvalifikace jela na suchu a ostatní museli použít pneumatiky, jelikož nám to otevírá možnost vybrat si nejagresivnější strategii. Je to závod jako třeba na Silverstonu, kdy je to mezi jednou a dvěma zastávkami. Podle toho, jak rychle se dokážu probojovávat pořadím, se rozhodne, zda to zvládnu na jednu zastávku. Myslím, že musíme mít trochu štěstí, abychom získali stupně vítězů. Je to daleko, ale nikdy to není nemožné.“

Ačkoliv bude Ricciardo startovat až z poslední pozice, těší se, že si zítra pořádně zazávodí.

„Teď jen přemýšlím o nadšení, které zítra budu mít startem zezadu. Samozřejmě bych radši startoval z čela, ale určitě bude nějaké vzrušení. Pravděpodobně to bude dvojnásobně zábavné díky tomu, že i Lewis startuje ze zadních pozic, takže když se budeme oba probojovávat pořadím vpřed, mělo by to zajistit dobrý závod. Lewis teď zřejmě není tak nadšený jako já, jelikož já věděl, že ta penalizace přijde a on měl šanci na pole position.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (6) Další článek: Vettel vybojoval v Německu pole position, Hamilton musel odstoupit!
11:20 | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
17:54 | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.