Na konkurenci ztrácíme asi tři týdny, odhaduje Renault

Na konkurenci ztrácíme asi tři týdny, odhaduje Renault

Provozní šéf Renaultu F1 Rémi Taffin popsal aktuální situaci francouzských pohonných jednotek a pozici, ve které jsou zákaznické týmy.

V prvních oficiálních testech měl Renault mnoho technických problémů, od fyzických s jednotlivými díly, přes chlazení až po software. Když vyjel s Lotusem během filmových dní o týden později, ověřil si řešení pro hardware.

"Měli jsme dobré úpravy, které jsme mohli otestovat na dynamometru a na trati, protože jsme měli dva filmové dny, a všechno fungovalo podle očekávání," uvedl Taffin. "Takže věříme, že problém, který jsme měli v prvních testech, je teď vyřešený, co se hardwaru a především úložiště energie týče."

Na softwaru pracovali ve Viry také a i u něj hlásí pokrok, i když ne dostatečný. "Teď stále ztrácíme na svůj původní program, ale už jsme udělali to, co bychom normálně udělali v prvním testu. Takže v Bahrajnu bychom měli být OK."

Poslední dimenze problémů se týkala integrace pohonné jednotky do vozů jednotlivých týmů. "Pracovali jsme s nimi na dynamometru a na první den do Bahrajnu přijedeme bez všech těch problémů, které jsme měli v prvním testu, podle nás jsou uzavřené."

"Jsme připraveni jít do toho tak, jak bychom bývali chtěli v prvním testu, to znamená řádné testování pohonné jednotky a poskytnutí prostředků našim klientům, aby mohli poznat své vozy."

Z toho všeho vyplynula nemalá ztráta na soupeře. "Jsme pozadu, ale není to otázka měsíců. Myslím, že jsme alespoň tam, kde jsme mysleli, že budeme pro první test, takže teď ztrácíme asi tři týdny a máme plán, jak to napravit. Teď jedeme do Bahrajnu s tím, co jsme chtěli mít na konci prvního testu."

Že situace stále nemusí být ideální, si Renault ověřil během filmového dne týmu Toro Rosso. "Doufali jsme, že nebudeme mít žádné problémy, ale měli jsme další. Ale upřímně řečeno to nebylo překvapení. Věděli jsme, co máme ve voze, a mysleli jsme si, že nám to vyjde vzhledem k tomu, co se nám podařilo během předchozího filmového dne (s Lotusem)."

"Důvody jsou na naší straně a dobře je známe, pracujeme na nich, ale během filmového dne nemůžete nic dělat. Když začnete den s jistou konfigurací, musíte ji použít po celý den, takže se těžko reaguje."

Taffin proto nevyloučil, že by mohl být Renault donucen požádat FIA o povolení upravovat motor i po homologaci 28. února. To je datum, do kterého smějí výrobci předělávat své motory, jak chtějí, po něm už jen na svolení federace a za účelem zlepšení spolehlivosti.

"Je tu spravedlivé pravidlo, které nám umožňuje upravit jakýkoliv díl, pokud máme problémy se spolehlivostí, což jsme v minulosti udělali a myslím, že to uděláme znovu."

"Nicméně neříkáme, že máme obrovské problémy se spolehlivostí, protože jsme provedli dobré testy na dynamometru a víme, že každý díl funguje dobře, jen musíme zajistit, aby všechny fungovaly společně."

Doporučujeme

Články odjinud