Na jedné sadě lze odjet i tři závody, týmy chtějí mega měkké pneumatiky

Na jedné sadě lze odjet i tři závody, týmy chtějí mega měkké pneumatiky

Je to evergreen letošní sezóny. Pneumatiky jsou moc tvrdé. Pirelli dokonce už do konce sezóny nejtvrdší směs vůbec nenasadí.

Příliš velká tvrdost letošních pneumatik dělá jezdcům problémy a má i praktické důsledky. Také v Baku uvidíme ve většině případů asi jen jednu zastávku v boxech. V mnoha kvalifikacích je běžné, že jezdci zajedou na jedné sadě několik kol a nejrychlejší kolo zajedou třeba až v celkově čtvrtém kole.

V Baku měli jezdci problémy se zahříváním pneumatik – přesněji s levou přední pneumatikou. Může za to nejen tvrdost, ale také dlouhé rovinky, profil trati a časový harmonogram. V prvním tréninku měla trať 54 stupňů ale do druhého tréninku teplota spadla o 10 stupňů. Kvalifikace a závod se jedou v 17. hodin místního času, kdy už slunce přece jen tolik nepálí.  

„Pneumatiky jsou celkově příliš tvrdé,“ řekl Hülkenberg pro Auto Motor und Sport. „Měli tu přivést ultraměkké. Podívejte se na pneumatiky po 30 kolech. Vypadají jako nové.“ 

V Montrealu Romain Grosjean odjel 68 kol na superměkké sadě. Pneumatiky ale ještě i tak byly v dobrém stavu. „S touto sadou jsme mohli odjet tři závody,“ řekl Steiner a nemyslel to jako nadsázku.

Nižší tlaky = defekty

Bohužel rychlé řešení není. Pirelli by mohlo situaci okamžitě zlepšit pouze snížením minimálních tlaků pneumatik. Pokud si dobře pamatujete, vloni si jezdci stěžovali, že minimální tlaky jsou příliš vysoké. Letos je Pirelli v tomto ohledu méně konzervativní, ale níže s tlaky už jít nechce. Panuje obava, že by to vedlo k většímu počtu defektů kvůli katování obrubníků.

Pro příští rok Pirelli pneumatiky změkčí. S trochou nadsázky přibude mega měkká směs a dojde ke zrušení tvrdé směsi. Názvy samozřejmě zůstanou tak, jak jsou, ale tvrdost by se měla posunout o jednu směs. Letošní střední bude tvrdá, měkká bude střední atd. 

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud