Na jedné sadě lze odjet i tři závody, týmy chtějí mega měkké pneumatiky

Je to evergreen letošní sezóny. Pneumatiky jsou moc tvrdé. Pirelli dokonce už do konce sezóny nejtvrdší směs vůbec nenasadí.
Na jedné sadě lze odjet i tři závody, týmy chtějí mega měkké pneumatiky

Příliš velká tvrdost letošních pneumatik dělá jezdcům problémy a má i praktické důsledky. Také v Baku uvidíme ve většině případů asi jen jednu zastávku v boxech. V mnoha kvalifikacích je běžné, že jezdci zajedou na jedné sadě několik kol a nejrychlejší kolo zajedou třeba až v celkově čtvrtém kole.

Pirelli by v budoucnu nevadil v F1 konkurent

Pirelli by v budoucnu nevadil v F1 konkurent

V Baku měli jezdci problémy se zahříváním pneumatik – přesněji s levou přední pneumatikou. Může za to nejen tvrdost, ale také dlouhé rovinky, profil trati a časový harmonogram. V prvním tréninku měla trať 54 stupňů ale do druhého tréninku teplota spadla o 10 stupňů. Kvalifikace a závod se jedou v 17. hodin místního času, kdy už slunce přece jen tolik nepálí.  

„Pneumatiky jsou celkově příliš tvrdé,“ řekl Hülkenberg pro Auto Motor und Sport. „Měli tu přivést ultraměkké. Podívejte se na pneumatiky po 30 kolech. Vypadají jako nové.“ 

V Montrealu Romain Grosjean odjel 68 kol na superměkké sadě. Pneumatiky ale ještě i tak byly v dobrém stavu. „S touto sadou jsme mohli odjet tři závody,“ řekl Steiner a nemyslel to jako nadsázku.

Nižší tlaky = defekty

Bohužel rychlé řešení není. Pirelli by mohlo situaci okamžitě zlepšit pouze snížením minimálních tlaků pneumatik. Pokud si dobře pamatujete, vloni si jezdci stěžovali, že minimální tlaky jsou příliš vysoké. Letos je Pirelli v tomto ohledu méně konzervativní, ale níže s tlaky už jít nechce. Panuje obava, že by to vedlo k většímu počtu defektů kvůli katování obrubníků.

Pro příští rok Pirelli pneumatiky změkčí. S trochou nadsázky přibude mega měkká směs a dojde ke zrušení tvrdé směsi. Názvy samozřejmě zůstanou tak, jak jsou, ale tvrdost by se měla posunout o jednu směs. Letošní střední bude tvrdá, měkká bude střední atd. 

Foto: Pirelli

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

22.  8.  2017 | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Honda změnila vyhodnocování vývoje motoru

Honda změnila vyhodnocování vývoje m…

Hasegawa nedávno řekl, že Honda bojuje s korelací mezi dynamometrem a tratí. Nyní odhalil, že Honda změnila přístup k vývoji.

22.  8.  2017 | | 44 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A