Na DTM mohou poprvé fanoušci, Kubicu trápí akcelerace

Sezona prestižního šampionátu cestovních vozů DTM pokračuje tento víkend na holandském okruhu v Assenu a na tribuny se poprvé v tomto roce dostanou diváci. Problémům s nastavením vozu čelí nováček v sérii Robert Kubica, který po předešlých závodech na Lausitzringu popsal příčiny svých potíží.
Foto: DTM
Na DTM mohou poprvé fanoušci, Kubicu trápí akcelerace | Foto: DTM

Na německém Lausitzringu před čtrnácti dny ukončil roční neporazitelnost Audi v DTM Lucas Auer za volantem BMW, přesto jsou to stále jezdci značky se čtyřmi propojenými kruhy ve znaku, kteří vládnou v pořadí šampionátu.

Na čele jezdeckého žebříčku je po šesti závodech Švýcar Nico Müller, který vyhrál první tři podniky v řadě a následně ještě přidal dvě druhá místa. Müller má aktuálně na svém kontě 133 bodů.

Bergerův plán na záchranu DTM? Nová kategorie GT plus

Bergerův plán na záchranu DTM? Nová kategorie GT plus

Švýcarův kolega z rodiny továrních jezdců Audi a úřadující šampion DTM Němec René Rast zatím vyhrál dva závody a jednou skončil třetí. Na Müllera z druhého místa průběžného pořadí ztrácí 36 bodů.

Kubicovo trápení

Nováčci Fabio Scherer a Robert Kubica. To jsou po šesti závodech roku 2020 jediní dva jezdci bez jediného bodu na kontě.

Polský bývalý pilot formule 1 se za volantem svého BMW M4 Turbo DTM francouzské soukromé stáje ART potýká se špatnou rychlostí v kvalifikacích i v závodech. Po víkendu na Lausitzringu se Kubica rozpovídal o tom, proč zatím se svým týmem není konkurenceschopný.

„Jedním z problémů je akcelerace vozu. 90 % mé ztráty v kvalifikaci se utvoří na rovinkách. A to není proto, že bych pozdě šlapal na plynový pedál. Prostě ztrácíme v akceleraci,“ uvedl Polák pro Przeglad Sportowy.

„Kvůli ztrátám na rovinkách jsme nuceni vůz odlišně nastavovat, později během závodu to ale stejně moc nepomáhá, protože postrádáme také přilnavost. S novými pneumatikami tento problém částečně zmizí, v jízdě na delší vzdálenost ale ne.“

Kubica v sobotu nebodoval, na úvod sezony DTM zvítězil ve Spa Müller

Kubica v sobotu nebodoval, na úvod sezony DTM zvítězil ve Spa Müller

Dosud nejlepším Kubicovým výsledkem v debutové sezoně v DTM jsou dvě třináctá místa z prvního ze dvou závodních víkendů na Lausitzringu. S pneumatikami se polský závodník potýkal téměř během každého závodu.

„Pneumatiky se začínají rychle opotřebovávat a auto se častěji dostává do smyku. Je to zjevné i na pohled, nejedná se jen o mé pocity.“

„Pokud bychom naše BMW nastavili jako tovární vozy, tak by to nepomohlo. A pokud by ostatní zvolili mé nastavení, tak by se daleko nedostali. To naznačuje, že něco není v pořádku.“

Kubicovo kvalifikační maximum je jedenácté místo, vylepšit tento osobní rekord může už v sobotu, kdy je po pátečních trénincích na programu první kvalifikace a první závod. Kompletní program závodního víkendu naleznete níže.

Sobotní kvalifikace živě na YouTube od 10:35, PP Sport 5.

Sobotní závod živě od 13:33 na Sport 5.

Nedělní kvalifikace živě na YouTube od 10:10, PP Sport 5.

Nedělní závod živě od 13:33 na Sport 5.

Další článek: Vettel obdaroval Ferrari. Na tribuně jsou papíroví zaměstnanci

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)