Na co budeme v letošním roce v F1 zvědaví?

Na co můžeme být zvědaví, na co se můžeme těšit a co nás čeká v roce 2016?
Na co budeme v letošním roce v F1 zvědaví?

1. Dožene Ferrari Mercedes?

Roky 2014 a 2015 byly pro Ferrari jako den a noc. Zatímco v prvním roce hybridní éry se Scuderia sotva podívala na stupně vítězů, vloni dokázala třikrát vyhrát a Sebastian Vettel byl jednoznačně nejbližším soupeřem stříbrných šípů. Pravidla se příliš nemění. Otázkou je, zda to bude výhoda pro Mercedes nebo pro Ferrari. Pokud se Ferrari podaří zlepšit šasi i pohonnou jednotku, může být Mercedesu blíže. Bude to ale stačit?

2. Uvidíme Rosberga číslo 1 nebo 2?

Nico Rosberg měl zajímavou sezónu. V její první části nebo spíše v prvních dvou třetinách na Hamiltona ztrácel. V souboji jezdců Mercedesu byla vždy hodně důležitá sobota. Hamilton získal pole position v prvních čtyřech velkých cenách, pak se radoval v Barceloně Rosberg a pak znovu vládl Hamilton. Od Japonska ale v sobotu kraloval Rosberg, který vyhrál i poslední tři závody. Jak na tom bude v úvodu sezóny? Může bojovat s Hamiltonem o titul?

3. Pneumatikový chaos

Týmy si mohou letos více méně volně vybírat pneumatiky pro závodní víkend. Na trati tak můžeme vidět jezdce až s třemi různými směsmi najednou. Bude to znamenat nový prvek v závodění a přinese to lepší podívanou nebo si nakonec všechny týmy vyberou stejné směsi, jak předpovídá Button?

Tři sady a (skoro) volný výběr týmů, Pirelli zveřejnilo podrobnosti

Tři sady a (skoro) volný výběr týmů, Pirelli zveřejnilo podrobnosti

4. Zbarvení a forma Renaultu

Upřímně... u Renaultu jsme zvědaví asi nejvíce na to zbarvení. Pokud jde o formu, tam nejspíše nelze očekávat zázraky. Ale uvidíme, třeba se mu povede podobný krok, jako přes minulou zimu Ferrari. Bude také docela pikantní sledovat, zda bude Red Bull porážet tovární Renault s jeho vlastním motorem. Francouzi sami se ale netají, že jejich plán je dlouhodobější. 

5. Zbarvení a forma Haasu

Kdyby byl Haas klasickým novým týmem, tipovali bychom ho nejspíše někde na poslední nebo předposlední místo. Haas ale vstupuje do F1 jinak, než to třeba udělal před léty Manor (Virgin). Těsné partnerství s Ferrari může přinést ovoce.

6. Forma McLarenu

McLaren prožil katastrofální sezónu. Nyní věří ve velké zlepšení. Jak na tom bude? Podaří se mu pravidelně dostávat do třetí části kvalifikace?

Piloti McLarenu věří v dramatický obrat k lepšímu

Piloti McLarenu věří v dramatický obrat k lepšímu

McLaren by měl soustředit na rok 2017, říká de la Rosa

McLaren by měl soustředit na rok 2017, říká de la Rosa

7. Max Verstappen

Verstappen na sebe strhl velkou pozornost a to zatím ve dvou fázích: kvůli svému věku ještě před vstupem do F1 a kvůli počínání na trati v loňském roce. Společně se Sainzem by mohli mít letos ještě lepší vůz – pod kapotou bude mít loňský motor Ferrari. Pozor si musíme dávat také na Sainze. Jeho srovnání s Verstappenem by mělo být letos férovější.

Verstappen chce 100 bodů a pódium

Verstappen chce 100 bodů a pódium

8. Změna pravidel

Pravidla pro rok 2017 už jsou dohodnutá. Nyní se čile debatuje zejména o budoucnosti pohonných jednotek. Rozuzlení se možná dočkáme už v lednu.

9. Budeme mít 21 závodů?

Rekordních 21 závodů nám slibovali už vloni. Korea ale moc reálná nebyla a v Německu se nejelo. Letos visí otazníky nad Austinem. 

10. Kimi Räikkönen: jeho forma a budoucnost

Samozřejmě budeme zvědaví na souboj uvnitř mnoha týmů. Mercedes a Toro Rosso jsme už zmínili. Zajímavé to může být také u nových dvojic v Renaultu a Haasu, ale nesmíme zapomínat ani na Ferrari. Bude letos Räikkönen vyrovnanějším soupeřem Sebastiana Vettela? Vloni Vettel svého týmového kolegu značně předčil. Kromě rozdílu v počtu stupňů vítězů 13 versus 3, získal také Vettel pro tým 65 % bodů a v kvalifikaci byl 15x lepší než Räikkönen. Řešit se bude také Finova budoucnost. Zůstane u Scuderie také v roce 2017? A pokud ne, kdo ho nahradí?  

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Všechny nové okruhy vypadají stejně, říká Kimi Räikkönen

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt