Můžeme být třetím nejlepším týmem, věří Rosberg

Výsledek na Silverstonu byl lepší, než sám čekal.
Klepněte pro větší obrázekNico Rosberg získal v posledních třech závodech jedenáct bodů z celkových patnácti a půl. V Turecku a Británii byl pátý, v Monaku před tím šestý. Minulý rok touto dobou přitom sbíral jen samé nuly. Ale letos se Williams vyšvihl a Rosberg s ním.

Co říkáte na svůj výsledek ze Silverstonu?
Nico Rosberg: „Potěšil mě, to ano. Pro náš tým byla tahle trať v posledních letech úplně strašná. Vždycky jsme tu dopadli katastrofálně, protože na tomhle okruhu je potřeba efektivní aerodynamika a silný motor. (Letos) jsme sem přivezli nějaká vylepšení a vážně se to vyplatilo. Celý tým si zaslouží pochvalu, a aerodynamické oddělení zvlášť. Je fajn vidět, že jsme letos ve vývoji předčili týmy, jako je Ferrari. Je to úžasné, obzvlášť když si uvědomíte, jaký máme rozpočet. V poháru konstruktérů jsme pátí, před McLarenem, a máme dobrou pozici pro útok na Ferrari, pokud budeme mít pár dobrých závodů.“

Nebojíte se, že odpadnete?
NR: „Tým odvádí skvělou práci, není důvod, proč bychom takhle neměli pokračovat. Budeme se dál snažit a já myslím, že nám nic nebrání dostat se brzy na stupně vítězů. Proč ne?“

Nemá Williams problém s penězi?
NR: „Ne, to vůbec.“

Byl váš výkon na Silverstonu lepší, než jste čekal?
NR: „Ano, o hodně lepší. Čekal jsem, že budeme dobří, ale taky jsem se trochu bál, protože na této trati nám to v minulosti šlo příšerně. (Nakonec) jsme odvedli vážně skvělou práci a byli strašně, strašně rychlí. Vypadá to slibně.“

Jak velké je to uspokojení, když se podíváte na dosavadní pokrok Williamsu?
NR: „Je to velice uspokojivé. V posledních závodech jsme auto vyvíjeli ze všech nejvíc, když nepočítáme Red Bull. Trochu jsme se báli, že nevytěžíme ze začátku sezony maximum. (Tehdy) jsme asi zmeškali příležitost získat něco navíc a mohli jsme být lepší. Teď to ale vypadá, že budeme mít ještě hodně dalších šancí.“

Ztíží vám zlepšení Williamsu rozhodování, až budete přemýšlet o své budoucnosti?
NR: „Je to hrozně těžké. Tým se tak snaží a já se tu taky cítím v pohodě. Je fajn tu být a je fajn sbírat výsledky.“

Jak to jde letos Kazukimu Nakadžimovi? Sam Michael minulý týden řekl, že se vám v porovnání s minulou sezonou přiblížil…
NR: „Myslím, že si vede dobře. Na Silverstonu byl asi jen o desetinu vteřiny za mnou. To je to, co tým potřebuje, a dobré je to i pro mě. V pátek (při trénincích) jsem byl pomalejší než on a díky němu jsme zapracovali na některých věcech. Něco z toho jsem převzal a udělal pokrok. Po technické stránce to bylo důležité.“

Takže máte podobný jezdecký styl?
NR: „Myslím, že ano. Podobný určitě.“

Je to frustrující být jedním z nejlepších týmů, ale nikdy ne tím úplně nejlepším?
NR: „Myslím, že je to trochu scestná představa. Nikdy jsme se nejlepšímu týmu úplně nepřiblížili. Vždycky jsme tak o čtyři, pět desetin na nejlepšího ztráceli, ať už to byl Brawn nebo Red Bull, a pak před námi byli ještě Ferrari a Toyota. Takže jsme byli tak čtvrtý nebo pátý nejlepší tým. Ale není to frustrující, to ne. Dokonce mě to těší. Když to srovnáte s minulým rokem, je příjemné vidět, jaký jsme udělali pokrok. Myslím, že dobře postupujeme i teď. Můžeme se stát třetím nejlepším týmem. Jsme velice blízko tomu porazit Toyotu. Byli jsme jim blízko už v Turecku. Ještě jsme tehdy neměli vylepšení a oni ano, takže si myslím, že teď jsme rychlejší než oni, zvlášť na tratích jako je Silverstone.“

Které tratě budou Williamsu ve zbytku sezony podle vás sedět?
NR: „Jsme rychlí na každé trati, jedno jestli je to městský okruh nebo trať náročná na aerodynamiku, jako je Silverstone. Jsme rychlí všude.“
Další článek: Dostal Manor takříkajíc "tlačenku"?

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00