Alfa Romeo musí lépe využívat divokých a událostmi nabitých závodů formule 1. Kdyby tomu tak bylo, loňská sezóna by z pohledu týmu byla úplně jiná, říká šéf týmu Frédéric Vasseur.
Kimi Räikkönen, který do Alfy Romeo zamířil z Ferrari, pro tým bodoval v prvních čtyřech závodech a v první polovině loňské sezóny dojel v bodované desítce celkem osmkrát.
V Ázerbájdžánu však Räikkönenovi a Antoniu Giovinazzimu patřila osmá a devátá pozice. Ani jeden z nich této rychlosti však nedokázal využít v kvalifikaci. Z Baku si tým odvezl pouze jeden bod.
Na sedmé a osmé pozici dojeli Räikkönen s Giovinazzim v deštěm poznamenaném závodě v Německu. O bodované umístění však přišli kvůli penalizaci za porušení technických předpisů.
Kdyby Alfa Romeo využila postavení na startu v Baku a nebyla penalizována na Hockenheimu, měla by v polovině sezóny minimálně o šestnáct bodů více a byla by na pátém místě v Poháru konstruktérů.
Místo toho se však tým propadal a v konečném hodnocení obsadil osmou pozici.
„Sezóna mohla být úplně jiná, ale tak je to u všech deseti týmů. My jsme promarnili dvě velké příležitosti. Jednu v Baku, kde musel Antonio startovat zezadu a Kimi z boxové uličky. Na Hockenheimu jsme byli penalizováni. Byl by to úplně jiný šampionát,“ řekl Vasseur pro Motorsport.com.
„Během sezóny jsme měli tři chaotické závody: Baku, Hockenheim a Brazílii. Nemá smysl vést skupinu, pokud všechna auta dokončí závod, protože získáte body za sedmé a osmé nebo sedmé a desáté místo. Když jste na čele skupiny a jsou tam nehody, můžete získat 20 bodů,“ dodává.
Alfa Romeo v žádném závodě loňské sezóny nebyla nejlepším týmem ze středu pole. Výrazný bodový zisk přinesl závod v Brazílii, kde Räikkönen s Giovinazzim skončili na čtvrté a páté pozici.
„Pro mě je důležité, že jsme oproti minulému roku (2018) výrazně snížili ztrátu na nejrychlejší. V průměru jsme (v roce 2018) byli 2,6 % za nejrychlejším týmem, teď jsme 1,8 nebo 1,9 %. Je to dobrý krok vpřed a (v roce 2020) musíme udělat to samé. Musíme si udržet stejnou motivaci. Výsledky, kterých dosáhnete na trati, občas neukazují vaši výkonnost nebo rychlost. Myslím, že z pohledu výkonnosti jsme odvedli dobrou práci,“ hodnotí.
Foto: Getty Images / Mark Thompson