Musíme více vytěžit z chaotických závodů, říká šéf Alfy Romeo

Alfa Romeo musí lépe využívat divokých a událostmi nabitých závodů formule 1. Kdyby tomu tak bylo, loňská sezóna by z pohledu týmu byla úplně jiná, říká šéf týmu Frédéric Vasseur.
Musíme více vytěžit z chaotických závodů, říká šéf Alfy Romeo

Kimi Räikkönen, který do Alfy Romeo zamířil z Ferrari, pro tým bodoval v prvních čtyřech závodech a v první polovině loňské sezóny dojel v bodované desítce celkem osmkrát.

V Ázerbájdžánu však Räikkönenovi a Antoniu Giovinazzimu patřila osmá a devátá pozice. Ani jeden z nich této rychlosti však nedokázal využít v kvalifikaci. Z Baku si tým odvezl pouze jeden bod.

Na sedmé a osmé pozici dojeli Räikkönen s Giovinazzim v deštěm poznamenaném závodě v Německu. O bodované umístění však přišli kvůli penalizaci za porušení technických předpisů.

Kdyby Alfa Romeo využila postavení na startu v Baku a nebyla penalizována na Hockenheimu, měla by v polovině sezóny minimálně o šestnáct bodů více a byla by na pátém místě v Poháru konstruktérů.

Místo toho se však tým propadal a v konečném hodnocení obsadil osmou pozici. 

„Sezóna mohla být úplně jiná, ale tak je to u všech deseti týmů. My jsme promarnili dvě velké příležitosti. Jednu v Baku, kde musel Antonio startovat zezadu a Kimi z boxové uličky. Na Hockenheimu jsme byli penalizováni. Byl by to úplně jiný šampionát,“ řekl Vasseur pro Motorsport.com.

Alfa Romeo zažila v Brazílii po nepovedených závodech bodové hody

Alfa Romeo zažila v Brazílii po nepovedených závodech bodové hody

„Během sezóny jsme měli tři chaotické závody: Baku, Hockenheim a Brazílii. Nemá smysl vést skupinu, pokud všechna auta dokončí závod, protože získáte body za sedmé a osmé nebo sedmé a desáté místo. Když jste na čele skupiny a jsou tam nehody, můžete získat 20 bodů,“ dodává.

Alfa Romeo v žádném závodě loňské sezóny nebyla nejlepším týmem ze středu pole. Výrazný bodový zisk přinesl závod v Brazílii, kde Räikkönen s Giovinazzim skončili na čtvrté a páté pozici.

„Pro mě je důležité, že jsme oproti minulému roku (2018) výrazně snížili ztrátu na nejrychlejší. V průměru jsme (v roce 2018) byli 2,6 % za nejrychlejším týmem, teď jsme 1,8 nebo 1,9 %. Je to dobrý krok vpřed a (v roce 2020) musíme udělat to samé. Musíme si udržet stejnou motivaci. Výsledky, kterých dosáhnete na trati, občas neukazují vaši výkonnost nebo rychlost. Myslím, že z pohledu výkonnosti jsme odvedli dobrou práci,“ hodnotí.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: McLaren se plánuje pohybovat na úrovni rozpočtového stropu

12:23 | Red Bull prodloužil spolupráci se společností ExxonMobil jako dodavatelem paliv, maziv a technologickým partnerem.
22. ledna | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
22. ledna | Racing Point představí svůj vůz 17. února.
22. ledna | Vypadá to, že by nová série Drive To Survive mohla mít na Netflixu premiéru 1. března.