Musíme věřit tomu, že Webber letos alespoň jednou vyhraje

A proč by se tomu tak nemohlo stát právě o tomto víkendu? Suzuka je tratí, která by měla sedět právě aerodynamicky vyšperkovaným vozům stáje Red Bull.
Musíme věřit tomu, že Webber letos alespoň jednou vyhraje

Letos jsme se mohli přesvědčit, že šanci na vítězství v závodě má více než jeden tým a jeden jezdec. Vzhledem k formě Sebastiana Vettela a nepřekonatelnosti jeho vozu to vypadá, že jediným pilotem, který má jistou šanci ho porazit, je Mark Webber. Je jasné, že Mark letos dosud neukázal svůj plný potenciál, ačkoliv rozdíl mezi jeho a Sebovými kvalifikačními časy není obrovský a výsledky závodů se často odvíjejí od kvality startů. Nezapomínejme, že se jedná o muže, který byl velkým hráčem v loňské čtyřčlenné bitvě o titul. Ve hře se udržel až do závodu v Abú Zabí, na šampiona nakonec ztratil čtrnáct bodů.

On i Seb mají své silné a slabé stránky (ačkoliv je fér říct, že Sebastian je letos prakticky bezchybný). Marka postihla smůla právě ve chvílích, kdy to bylo nejméně vhodné (je opravdu každý svého štěstí strůjcem?). Loni byl v něčem silnější Webber, v něčem jiném zase Vettel. Letos jsme zatím neviděli oblast, ve které by Webber Vettela převyšoval. Stále musím věřit, že se mu ještě letos podaří získat pole position a zvítězit v závodě. Pokud najde svou ztracenou formu, bude do konce sezony úplně jiným pilotem.

Šance ostatních

Abych byl upřímný, příliš nevěřím tomu, že by Ferrari o tomto víkendu hrálo nějakou vážnější roli. Muselo by s sebou přivézt nečekaná vylepšení, která by ho vyšvihla na špici. Alonso často opakuje, že v každém kole, které odjede, odvádí nejlepší práci ve své kariéře. Aby držel svůj vůz tam, kde je, musí ho pořádně držet pod krkem. Na to, aby Suzuka seděla Ferrari, je příliš náročná na aerodynamiku. McLaren by zase potřeboval, aby mu do karet hrálo počasí, jinak ani Button s Hamiltonem nemohou příliš pomýšlet na nejvyšší umístění. Zbývají nám tedy pouze red bully. Ty by měly vyčnívat hlavně v kvalifikaci. Není důvod předpokládat, že Red Bull neobsadí první řadu. A kdo se mu pak bude moci postavit?

Verbovací jízda McLarenu

Najmutí Alda Costy a Geoffa Willise do technického týmu Mercedesu přišlo právě včas, aby stihlo mít pozitivní dopad na vůz pro příští rok. Podle mého názoru Mercedes s přípravami na rok 2012 začal dříve než Red Bull, Ferrari i McLaren. Pokud tak ale neučinil, bude v ještě větších problémech, než si kdokoliv uvědomuje. Aldo a Geoff mohou být přínosem. V minulosti pracovali u Ferrari a Red Bullu. Čas v Maranellu a Milton Keynes netrávíte, abyste nepochytili know-how o strategii designu vozu. Mohou Mercedes posunout tam, kde ho vedení týmu chce mít? Dokáže Mercedes vyhrávat závody a bojovat o titul? To se dozvíme až v příští sezoně.

Diskuze (4) Další článek: Buttonova kariéra nemusí skončit u McLarenu