Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey se domnívá, že k uzavírání mezer v pravidlech dochází ve formuli 1 až příliš restriktivním způsobem.
V technických regulích nacházejí inženýři šedá místa, která využívají pro neobvyklá řešení. FIA je pak většinou zakáže.
"Myslím, že to k tomu patří, a mně nevadí, když se do něčeho pustím a pak mě srazí zpět," řekl Newey Autosportu. "Všichni jsme si mysleli, že F-průduch bude asi zakázán na konci sezóny, a zdálo se pravděpodobné, že bude zakázaný také dvojitý difuzor v následující sezóně."
"Rozhodujete, zda chcete investovat do dané technologie s vědomím, že by mohla být celkem rychle zakázána, nebo zda se soustředíte na jiné oblasti, které vydrží déle."
Neweymu ovšem vadí, že zákazy určitých řešení doprovázejí svazující texty pravidel.
"Je větší škoda, že zákaz většiny těchto věcí - a dobrým příkladem jsou výfuky (foukající difuzor) - znamená jen další omezení. To je škoda a nebezpečí, že pokud budou pravidla čím dál víc omezující, nakonec se dostaneme do bodu, kdy auta budou formována víceméně pravidly."
"Pak budete ve skutečnosti mít auta GP1, kde rozdíl budou dělat motory a jezdec. Pro mě tohle není formule 1. Jedna z hlavních věcí, která odlišuje formuli 1 od většiny ostatních sportů, možná s výjimkou Americas Cupu, je tato kombinace člověka a stroje."
"Můžete mít skvělé auto s průměrným jezdcem, a nevyhrajete. Můžete mít skvělého jezdce v průměrném autě, a nevyhrajete. Je to o obou. Myslím, že to lidé oceňují, a je třeba říct, že když se podíváte na tuto a předchozí sezónu, je ten mix zhruba správný."