Musíme myslet komerčně, říká Brown k ploutvím. Arrivabene se mu směje

V F1 to vypadá jako v českém parlamentu. Ferrari se postavilo proti navýšení počtu komponent pohonné jednotky, McLaren zase proti ponechání ploutví.
Musíme myslet komerčně, říká Brown k ploutvím. Arrivabene se mu směje

Původně mělo dojít ke zrušení ploutví, ale týmy si to rozmyslely. Proti návratu ploutví se však postavil McLaren, který navrhoval menší ploutve. Kompromis se nepodařilo najít, a tak zůstávají v platnosti původní pravidla – ploutve tedy zmizí zcela.

Týmy musí upravit svá auta a také vymyslet, kam umístí startovní čísla jezdců.

McLaren tvrdí, že důvodem jeho postoje je to, že přes ploutvi není vidět zadní křídlo, což je cennější prostor pro sponzory. Někteří ale podezírají McLaren, že mu vůz bez ploutve vyhovuje více.

Ferrari zamítlo návrh Red Bullu na zrušení limitu tří motorů na sezónu

Ferrari zamítlo návrh Red Bullu na zrušení limitu tří motorů na sezónu

„Ploutve blokují zadní křídlo, protože jsou příliš vysoké,“ řekl Brown pro Autosport.

Brown uvedl, že McLaren navrhl verzi ploutve, která bude zkosená tak, že zadní křídlo nikdy nezablokuje.

„Když se podíváte na televizi, tak druhou nejvíce vystavenou částí auta bylo zadní křídlo.“

„Nyní, bez ohledu na to, v jakém úhlu jste, kvůli výšce ploutve ho nikdy nevidíte.“

Brown označil zadní křídlo jako komerčně cennější, než je ploutve.

„Udělal jsem to z komerčních důvodů. Musíme začít přemýšlet komerčněji o rozhodnutích, která učiníme. Na setkáních (Strategické skupiny) musíme začít myslet komerčněji, protože 90 % rozhodnutí, která děláme, jsou technická.“

„Je velmi zábavné, že Zak řekl, že ploutve zasahují do zadního křídla a mezitím řekl, že by chtěl mít více komerčního prostoru,“ uvedl Arrivabene.

„Takže on z nějakého důvodu odstranil ploutve, a tak už nemá tento komerční prostor. A nahoře potřebuje ještě najít místo pro číslo, takže si myslím, že je tu něco špatně.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: V roce 2014 odmítl Newey Mercedes i Ferrari

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00