Museli jsme to udělat, rozložení sil to nezměnilo, říká o úpravách Pirelli

Pirelli pro tři okruhy, na kterých je nový povrch (Barcelona, Paul Ricard, Silverstone), změnilo tloušťku běhounu.
Museli jsme to udělat, rozložení sil to nezměnilo, říká o úpravách Pirelli

Pirelli popírá, že by změna tloušťky běhounu o 0,4 mm změnila rozložení sil. K přijetí opatření prý výrobce musel přistoupit.

„Pokud máte vysokou úroveň puchýřů, které postihují všechny nebo většinu aut, máte loterii a ne závod,“ řekl Mario Isola pro Motorsport.com.

„My, jako jediný dodavatel, musíme poskytnout všem stejný produkt, který je bezpečný, vhodný pro okruh a tak dále.“

„Nemyslím si, že nepatrná změna v tloušťce běhounu změnila poměr ve výkonu různých vozů.“

Poručíme větru, dešti a Pirelli kvůli nám pneumatiky neměnilo, říká Wolff

Poručíme větru, dešti a Pirelli kvůli nám pneumatiky neměnilo, říká Wolff

„Sloučenina je přesně stejná a konstrukce je úplně stejná, rozdíl je v tloušťce,“ řekl Isola.

Isola zdůraznil, že změna v tloušťce běhounu byla provedena po konzultaci s týmy.

Letošní pole position bylo díky vývoji i novému povrchu o tři sekundy rychlejší. V závodě byly časy o 4 až 5 sekund rychlejší než vloni. 

„Zkoumali jsme důvod, proč jsme měli puchýře a abychom si byli jisti, že největší roli hraje povrch trati a ne nové vozy nebo nové směsi, museli jsme čekat až do Melbourne,“ řekl Isola.

„Poté, co jsme potvrdili, že se v Melbourne všechno vrátilo do normální situace, osobně jsem kontaktoval všechny týmy, abych požádal o jejich názor a shromáždil jsem různé názory.“

„Poté jsme měli v Pirelli interní schůzku, kde jsme vše vyhodnotili, a pak jsme připravili zprávu pro FIA, která vysvětluje, proč jsme tuto změnu žádali.“

Isola také rázně popřel, že by měla změna pomoci Mercedesu na úkor Ferrari.

„Nikdy bychom neudělali něco takového,“ řekl. „Spolupracujeme se všemi špičkovými výrobci, nejen s těmi z F1, tak proč bychom měli někomu z nich dávat výhodu?"

Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene ale některé věci viděl před závodem jinak. „Není v DNA Ferrari si stěžovat, takže jsme to neudělali. Toto si může říkat, co chce, ale aby bylo jasno: je rozdíl mezi tím konzultovat a informovat. My jsme byli informováni a nebylo s námi konzultováno.“

Diskuze (71) Další článek: Sezónní testy ve Španělsku: kdo v nich nastoupí?
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10