Museli jsme to udělat, rozložení sil to nezměnilo, říká o úpravách Pirelli

Pirelli pro tři okruhy, na kterých je nový povrch (Barcelona, Paul Ricard, Silverstone), změnilo tloušťku běhounu.
Museli jsme to udělat, rozložení sil to nezměnilo, říká o úpravách Pirelli

Pirelli popírá, že by změna tloušťky běhounu o 0,4 mm změnila rozložení sil. K přijetí opatření prý výrobce musel přistoupit.

„Pokud máte vysokou úroveň puchýřů, které postihují všechny nebo většinu aut, máte loterii a ne závod,“ řekl Mario Isola pro Motorsport.com.

„My, jako jediný dodavatel, musíme poskytnout všem stejný produkt, který je bezpečný, vhodný pro okruh a tak dále.“

„Nemyslím si, že nepatrná změna v tloušťce běhounu změnila poměr ve výkonu různých vozů.“

Poručíme větru, dešti a Pirelli kvůli nám pneumatiky neměnilo, říká Wolff

Poručíme větru, dešti a Pirelli kvůli nám pneumatiky neměnilo, říká Wolff

„Sloučenina je přesně stejná a konstrukce je úplně stejná, rozdíl je v tloušťce,“ řekl Isola.

Isola zdůraznil, že změna v tloušťce běhounu byla provedena po konzultaci s týmy.

Letošní pole position bylo díky vývoji i novému povrchu o tři sekundy rychlejší. V závodě byly časy o 4 až 5 sekund rychlejší než vloni. 

„Zkoumali jsme důvod, proč jsme měli puchýře a abychom si byli jisti, že největší roli hraje povrch trati a ne nové vozy nebo nové směsi, museli jsme čekat až do Melbourne,“ řekl Isola.

„Poté, co jsme potvrdili, že se v Melbourne všechno vrátilo do normální situace, osobně jsem kontaktoval všechny týmy, abych požádal o jejich názor a shromáždil jsem různé názory.“

„Poté jsme měli v Pirelli interní schůzku, kde jsme vše vyhodnotili, a pak jsme připravili zprávu pro FIA, která vysvětluje, proč jsme tuto změnu žádali.“

Isola také rázně popřel, že by měla změna pomoci Mercedesu na úkor Ferrari.

„Nikdy bychom neudělali něco takového,“ řekl. „Spolupracujeme se všemi špičkovými výrobci, nejen s těmi z F1, tak proč bychom měli někomu z nich dávat výhodu?"

Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene ale některé věci viděl před závodem jinak. „Není v DNA Ferrari si stěžovat, takže jsme to neudělali. Toto si může říkat, co chce, ale aby bylo jasno: je rozdíl mezi tím konzultovat a informovat. My jsme byli informováni a nebylo s námi konzultováno.“

Další článek: Sezónní testy ve Španělsku: kdo v nich nastoupí?

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00