Motory nejsou hlavní problém, říká Lowe. Co tedy?

Formuli 1 čekají vášnivé diskuse i vyhrožování odchodem (Ferrari už s tím začalo). Startují totiž debaty o podobě sportu po roce 2020, kdy končí stávající smlouvy.
Motory nejsou hlavní problém, říká Lowe. Co tedy?

F1 představila před pár dny hrubé obrysy toho, jak budou vypadat motory v roce 2021. Všichni výrobci kromě Hondy vyjádřili své dosti skeptické názory. Honda situaci nekomentuje.

Paddy Lowe se ale domnívá, že F1 má větší problém k řešení: mezeru mezi velkými týmy a zbytkem pole.

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

„Myslím, že když se podíváte na F1, tak i když se tu hodně diskutuje o problémech s motory, není to ten největší problém ve sportu,“ řekl Lowe pro Motorsport.com. 

„Je to považováno za problém třemi nejlepší týmy, protože bojují o nejvyšší pozice. Největším problémem v současné době je obrovská ztráta ostatních týmů.“

„Podívejte se na závod v Austinu a na rozdíl mezi první šestkou nebo pětkou a zbytkem na konci. Jsou to dva různé závody. Tohle oddělení není způsobeno motorem.“

Změny pravidel mohou mít opačný efekt

Lowe připouští, že změna pravidel nemusí pomoci... někdy spíše uškodí. 

„Myslím, že když změníte pravidla, vždy vytváříte příležitost a rozdíly – ať už v oblasti motorů, aerodynamiky nebo čehokoliv. Ve skutečnosti to, co vytváří konvergenci, je stabilita pravidel.“

„Vidíme to u motorů, kde jsme si všichni mnohem blíže, než jsme byli před třemi lety. Myslím, že s jakoukoliv změnou pravidel musí být zacházeno velmi opatrně.“

Lowe říká, že cílem změn pravidel je dost často konvergence, ale výsledek může být přesně opačný.

„Pak je tu druhý extrém, že budete mít normu, která vše standardizuje a tento efekt tím odstraníte. Ale co by mělo být standardní? Je to obtížná oblast.“

Foto: Gettty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: Chci závodit s Oconem, říká Pérez. Náhradní díly jsou drahé, reaguje tým
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10