Motory nejsou hlavní problém, říká Lowe. Co tedy?

Formuli 1 čekají vášnivé diskuse i vyhrožování odchodem (Ferrari už s tím začalo). Startují totiž debaty o podobě sportu po roce 2020, kdy končí stávající smlouvy.
Motory nejsou hlavní problém, říká Lowe. Co tedy?

F1 představila před pár dny hrubé obrysy toho, jak budou vypadat motory v roce 2021. Všichni výrobci kromě Hondy vyjádřili své dosti skeptické názory. Honda situaci nekomentuje.

Paddy Lowe se ale domnívá, že F1 má větší problém k řešení: mezeru mezi velkými týmy a zbytkem pole.

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

„Myslím, že když se podíváte na F1, tak i když se tu hodně diskutuje o problémech s motory, není to ten největší problém ve sportu,“ řekl Lowe pro Motorsport.com. 

„Je to považováno za problém třemi nejlepší týmy, protože bojují o nejvyšší pozice. Největším problémem v současné době je obrovská ztráta ostatních týmů.“

„Podívejte se na závod v Austinu a na rozdíl mezi první šestkou nebo pětkou a zbytkem na konci. Jsou to dva různé závody. Tohle oddělení není způsobeno motorem.“

Změny pravidel mohou mít opačný efekt

Lowe připouští, že změna pravidel nemusí pomoci... někdy spíše uškodí. 

„Myslím, že když změníte pravidla, vždy vytváříte příležitost a rozdíly – ať už v oblasti motorů, aerodynamiky nebo čehokoliv. Ve skutečnosti to, co vytváří konvergenci, je stabilita pravidel.“

„Vidíme to u motorů, kde jsme si všichni mnohem blíže, než jsme byli před třemi lety. Myslím, že s jakoukoliv změnou pravidel musí být zacházeno velmi opatrně.“

Lowe říká, že cílem změn pravidel je dost často konvergence, ale výsledek může být přesně opačný.

„Pak je tu druhý extrém, že budete mít normu, která vše standardizuje a tento efekt tím odstraníte. Ale co by mělo být standardní? Je to obtížná oblast.“

Foto: Gettty Images / Mark Thompson

Další článek: Chci závodit s Oconem, říká Pérez. Náhradní díly jsou drahé, reaguje tým

18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.
18. dubna | V Imole začalo pršet... zatím hlavně nad částí okruhu.
18. dubna | Technický ředitel AlphaTauri Egginton uvedl, že převodovka ve voze Cunody skončila na dva kusy...

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen