Motory nejsou hlavní problém, říká Lowe. Co tedy?

Formuli 1 čekají vášnivé diskuse i vyhrožování odchodem (Ferrari už s tím začalo). Startují totiž debaty o podobě sportu po roce 2020, kdy končí stávající smlouvy.
Motory nejsou hlavní problém, říká Lowe. Co tedy?

F1 představila před pár dny hrubé obrysy toho, jak budou vypadat motory v roce 2021. Všichni výrobci kromě Hondy vyjádřili své dosti skeptické názory. Honda situaci nekomentuje.

Paddy Lowe se ale domnívá, že F1 má větší problém k řešení: mezeru mezi velkými týmy a zbytkem pole.

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

„Myslím, že když se podíváte na F1, tak i když se tu hodně diskutuje o problémech s motory, není to ten největší problém ve sportu,“ řekl Lowe pro Motorsport.com. 

„Je to považováno za problém třemi nejlepší týmy, protože bojují o nejvyšší pozice. Největším problémem v současné době je obrovská ztráta ostatních týmů.“

„Podívejte se na závod v Austinu a na rozdíl mezi první šestkou nebo pětkou a zbytkem na konci. Jsou to dva různé závody. Tohle oddělení není způsobeno motorem.“

Změny pravidel mohou mít opačný efekt

Lowe připouští, že změna pravidel nemusí pomoci... někdy spíše uškodí. 

„Myslím, že když změníte pravidla, vždy vytváříte příležitost a rozdíly – ať už v oblasti motorů, aerodynamiky nebo čehokoliv. Ve skutečnosti to, co vytváří konvergenci, je stabilita pravidel.“

„Vidíme to u motorů, kde jsme si všichni mnohem blíže, než jsme byli před třemi lety. Myslím, že s jakoukoliv změnou pravidel musí být zacházeno velmi opatrně.“

Lowe říká, že cílem změn pravidel je dost často konvergence, ale výsledek může být přesně opačný.

„Pak je tu druhý extrém, že budete mít normu, která vše standardizuje a tento efekt tím odstraníte. Ale co by mělo být standardní? Je to obtížná oblast.“

Foto: Gettty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: Chci závodit s Oconem, říká Pérez. Náhradní díly jsou drahé, reaguje tým
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.
14. června | Whiting po chaosu v Kanadě připouští změny: Konec závodu by mohl v budoucnu signalizovat (také) panel nad cílovou r… odkaz
13. června | Podle Helmuta Marka Max Verstappen svým výkonem v Kanadě umlčel hloupé kritiky.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10