Pravidla zůstanou stabilní (v oblasti motoru), ale výkony jednotlivých motorů se neubudou příliš lišit. Taková byla dohoda. FIA výkonnost všech čtyř pohonných jednotek zkoumala v prvních třech závodech.
Cílem bylo, aby výkon pohonných jednotek byl pod 0,3 s pro simulované kolo v Barceloně. Na jednání Strategické skupiny FIA týmy informovala, že motory Mercedesu, Ferrari a Renaultu dnes jsou skutečně pod 0,3 s na kolo. Médiím to dnes v Soči potvrdil i Charlie Whiting.
Whiting uvedl, že FIA získala data a má inženýry pro simulace v Ženevě. O otázku motorů se u federace také stará Fabrice Lom.
Red Bull nesouhlasí
Red Bull si ale myslí, že Renault ztrácí více než 3 desetiny. „Všichni podepsali a souhlasili s touto metodikou,“ říká Whiting. „Čtyři výrobci seděli dlouhé hodiny, aby vypracovali komplexní metodu.“
Podle všeho se dohoda týkala pouze tří výrobců, takže i když Honda ztrácí nepochybně více než 3 desetiny, neotevírá se tím možnost, jak ji pomoci.
„Nešlo o pomoc někomu. Šlo především o posouzení zrušení žetonového systému a podobných věcí, které měly vést ke konvergenci.“
FIA bude výkon pohonných jednotek i nadále sledovat.
Foto: Getty Images / Clive Mason