Motory jsou drahé, složité a spolehlivé, říká Todt před schůzkou s výrobci

Výrobci pohonných jednotek se scházejí v Paříži, aby začali jednat o pohonných jednotkách po roce 2020.
Motory jsou drahé, složité a spolehlivé, říká Todt před schůzkou s výrobci

Schůzky se kromě současných výrobců zúčastní také někteří další — mezi nimi Stefano Domenicali. Bývalý šéf Scuderie bude zastupovat koncern VW nebo přesněji Lamborghini.

Jean Todt vidí budoucnost v kompromisu. Podle něj nemůže být F1 jako vrchol motorsportu pozadu, pokud jde o špičkové technologie, ale současně musí myslet na show.

„Myslím, že vozy jsou příliš sofistikované,“ uvedl Jean Todt pro Motorsport.com. „Je tam příliš mnoho špičkové technologie, která není nutná pro tento sport.“

„Je to velmi citlivá záležitost, protože automobilismus se vyvíjí a bylo by velmi obtížné říci, že vrchol motorsportu nemá vůbec sledovat vývoj automobilismu.“

Pohonné jednotky jsou komplikované, drahé a spolehlivé

„Mám pocit, že je to příliš drahé, příliš složité a spolehlivé. Byl jsem v šoku, když jsem viděl první den testů v Barceloně.“

„Vzpomínám si svou dobu, kdy jsme byli schopni odjet pět kol. To jsme si říkali, že je to skvělé, že jsme odjeli pět kol. Nyní jsem viděl vozy, co odjely 70 nebo 80 kol. Byly postaveny v laboratořích, v továrnách, kam se nikdo nedostane.“

Video: Když se spojí současné vozy a zvuk starých motorů

Video: Když se spojí současné vozy a zvuk starých motorů

Když to zjednodušíme a použijeme trochu nadsázky, je dnešní pohon F1 o kombinaci spalování paliva a elektřině. V nejbližší době bude muset být dohodnuto, jak důležitou roli bude po roce 2020 hrát elektřina.

Velkým omezením elektrických aut je podle Todta doba dobíjení a dojezd. Proto prý podporují elektrická auta především ve městech.

„Mnoho automobilů jsou stále diesely, hodně jich jsou hybridní, se zmenšenými motory a s turbodmychadlem a rekuperací energie. Vidím budoucnost v palivových článcích.“

Podle Todta může být dojezd s palivovými články až 1000 km a doba dobíjení tři minuty.

„Přemýšlíme, že v budoucnu zavedeme (palivové články) v některých kategoriích motorsportu. Ale pokud mluvíme o F1,tak v F1 se budou i nadále provozovat více konvenční spalovací motory. Neznamená to však, že máme v úmyslu se vrátit tam, odkud jsme před 10 lety odešly. To se nikdy nestane.“ 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
17:29 | U Haasu by měli v příštím roce jezdit opět Grosjean a Magnussen. Řekl to Gene Haas pro odkaz
19. července | Twitter anketa: Souhlasíte se zavedením svatozáře?
18. července | Antonio Giovinazzi (Haas) a Lance Stroll (Williams) testovali pro Pirelli.
17. července | Během noci dojde k přesunu webu na jiný server. Pokud v noci napíšete do diskuse příspěvek, nemusíte ho zítra najít.
17. července | Leclerc by měl testovat s Ferrari v sezónních testech po GP Maďarska.

GP Maďarska 2017

Pátek 28. července 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. července 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. července 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Hamilton ovládl GP Velké Británie, jezdce Ferrari zradily pneumatiky

Hamilton ovládl GP Velké Británie, j…

Lewis Hamilton vyhrál stylem start-cíl počtvrté za sebou Velkou cenu Velké Británie. Dvojité vítězství Mercedesu potvrdil druhý v cíli Valtteri Bottas před třetím Kimim Räikkönenem na ferrari, který měl, stejně jako jeho týmový kolega Sebastian Vettel, v závěru problémy s pneumatikami.

16.  7.  2017 | | 791 N/A
Začala opět dominance Mercedesu?

Začala opět dominance Mercedesu?

Mercedes vyhrál tři z posledních čtyř závodů. V Baku nevyhrál Hamilton pouze proto, že ho potkal problém s opěrkou hlavy. Je zpět dominance Mercedesu?

17.  7.  2017 | | 118 N/A
Problémy s pneumatikami nás překvapily, přiznal Vettel

Problémy s pneumatikami nás překvapi…

Dramatické vyvrcholení přinesla Velká cena Velké Británie jezdcům Ferrari, které v posledních kolech postihly problémy s pneumatikami.

16.  7.  2017 | | 60 N/A
McLaren by se měl už rozhodnout, s čím bude příští rok jezdit, říká Alonso

McLaren by se měl už rozhodnout, s č…

Podle Fernanda Alonsa by se měl McLaren co nejdříve rozhodnout, s jakou pohonnou jednotkou bude jezdit v roce 2018.

17.  7.  2017 | | 56 N/A
Sainz Jr. by se ode mě měl držet dál, říká Kvjat

Sainz Jr. by se ode mě měl držet dál…

Daniil Kvjat řekl, že by si jeho týmový kolega Carlos Sainz Jr. měl v prvních kolech nadcházejících závodů od něj držet odstup poté, co mezi oběma piloty Toro Rosso došlo v prvním kole Velké ceny Velké Británie ke vzájemné kolizi.

16.  7.  2017 | | 28 N/A