Motorům V8 chyběla agresivita, jakou mají ty hybridní, hodnotí Massa

Felipe Massa si o minulém víkendu v Japonsku vyzkoušel některé monoposty Ferrari, se kterými závodil během své kariéry ve formuli 1. Při jejich srovnání řekl, že starým osmiválcovým motorům oproti současným hybridním pohonným jednotkám chybí výkon a "agresivita".
Motorům V8 chyběla agresivita, jakou mají ty hybridní, hodnotí Massa

Brazilec se minulý víkend na okruhu v Suzuce v rámci Velké ceny Japonska zúčastnil demonstračních jízd s historickými vozy, během kterých si vyzkoušel Ferrari F248 z roku 2006 a F10 z roku 2010, které byly poháněny motory V8.

Bylo to přitom poprvé, co Massa řídil vůz formule 1 od svého odchodu ze šampionátu na konci loňské sezóny. Massovi se na starších vozech líbila jejich nižší hmotnost, z pohledu motorů však podle něj nebyly tak působivé.

„Ve vozech je velký rozdíl. Řekl bych, že si více užívám staré vozy, protože jsou docela lehké, dobře mění směr a lépe reagují. Ale motor, sice je to s ním díky většímu hluku zábavnější, ale má mnohem slabší výkon. Ten motor, který máme nyní, je mnohem agresivnější a výkonnější než ten ve starých vozech,“ zhodnotil Massa.

Současné hybridní motory s turbem patří mezi nejsilnější v historii formule 1 a má se za to, že dosahují až tisíce koňských sil, což byly schopné dosáhnout motory v osmdesátých letech minulého století, které byly vyvinuté pro kvalifikační kola.

Od sezóny 2021, kdy díky novým pravidlům dojde k navýšení povoleného průtoku paliva, vozy téměř jistě překročí hranici 1000 koňských sil.

„Byla to opravdu zábava. Skutečně skvělé. Jsem rád, že jsem se mohl vrátit a zavzpomínat. Dobré také je, že jsem se tam vešel, takže z tohoto pohledu nemám žádné problémy! Stále si proto můžete užívat jízdu naplno, nechtěl jsem zastavit. Při řízení těchto vozů jsem si užil spoustu zábavy. Ten pocit z vozu, motoru a také ze spousty přítlaku byl skutečně zábavný,“ řekl Brazilec, který bude od příští sezóny závodit v elektrické formuli E.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00