Motorům V8 chyběla agresivita, jakou mají ty hybridní, hodnotí Massa

Felipe Massa si o minulém víkendu v Japonsku vyzkoušel některé monoposty Ferrari, se kterými závodil během své kariéry ve formuli 1. Při jejich srovnání řekl, že starým osmiválcovým motorům oproti současným hybridním pohonným jednotkám chybí výkon a "agresivita".
Motorům V8 chyběla agresivita, jakou mají ty hybridní, hodnotí Massa

Brazilec se minulý víkend na okruhu v Suzuce v rámci Velké ceny Japonska zúčastnil demonstračních jízd s historickými vozy, během kterých si vyzkoušel Ferrari F248 z roku 2006 a F10 z roku 2010, které byly poháněny motory V8.

Bylo to přitom poprvé, co Massa řídil vůz formule 1 od svého odchodu ze šampionátu na konci loňské sezóny. Massovi se na starších vozech líbila jejich nižší hmotnost, z pohledu motorů však podle něj nebyly tak působivé.

„Ve vozech je velký rozdíl. Řekl bych, že si více užívám staré vozy, protože jsou docela lehké, dobře mění směr a lépe reagují. Ale motor, sice je to s ním díky většímu hluku zábavnější, ale má mnohem slabší výkon. Ten motor, který máme nyní, je mnohem agresivnější a výkonnější než ten ve starých vozech,“ zhodnotil Massa.

Současné hybridní motory s turbem patří mezi nejsilnější v historii formule 1 a má se za to, že dosahují až tisíce koňských sil, což byly schopné dosáhnout motory v osmdesátých letech minulého století, které byly vyvinuté pro kvalifikační kola.

Od sezóny 2021, kdy díky novým pravidlům dojde k navýšení povoleného průtoku paliva, vozy téměř jistě překročí hranici 1000 koňských sil.

„Byla to opravdu zábava. Skutečně skvělé. Jsem rád, že jsem se mohl vrátit a zavzpomínat. Dobré také je, že jsem se tam vešel, takže z tohoto pohledu nemám žádné problémy! Stále si proto můžete užívat jízdu naplno, nechtěl jsem zastavit. Při řízení těchto vozů jsem si užil spoustu zábavy. Ten pocit z vozu, motoru a také ze spousty přítlaku byl skutečně zábavný,“ řekl Brazilec, který bude od příští sezóny závodit v elektrické formuli E.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)