Motorům V8 chyběla agresivita, jakou mají ty hybridní, hodnotí Massa

Felipe Massa si o minulém víkendu v Japonsku vyzkoušel některé monoposty Ferrari, se kterými závodil během své kariéry ve formuli 1. Při jejich srovnání řekl, že starým osmiválcovým motorům oproti současným hybridním pohonným jednotkám chybí výkon a "agresivita".
Motorům V8 chyběla agresivita, jakou mají ty hybridní, hodnotí Massa

Brazilec se minulý víkend na okruhu v Suzuce v rámci Velké ceny Japonska zúčastnil demonstračních jízd s historickými vozy, během kterých si vyzkoušel Ferrari F248 z roku 2006 a F10 z roku 2010, které byly poháněny motory V8.

Bylo to přitom poprvé, co Massa řídil vůz formule 1 od svého odchodu ze šampionátu na konci loňské sezóny. Massovi se na starších vozech líbila jejich nižší hmotnost, z pohledu motorů však podle něj nebyly tak působivé.

„Ve vozech je velký rozdíl. Řekl bych, že si více užívám staré vozy, protože jsou docela lehké, dobře mění směr a lépe reagují. Ale motor, sice je to s ním díky většímu hluku zábavnější, ale má mnohem slabší výkon. Ten motor, který máme nyní, je mnohem agresivnější a výkonnější než ten ve starých vozech,“ zhodnotil Massa.

Současné hybridní motory s turbem patří mezi nejsilnější v historii formule 1 a má se za to, že dosahují až tisíce koňských sil, což byly schopné dosáhnout motory v osmdesátých letech minulého století, které byly vyvinuté pro kvalifikační kola.

Od sezóny 2021, kdy díky novým pravidlům dojde k navýšení povoleného průtoku paliva, vozy téměř jistě překročí hranici 1000 koňských sil.

„Byla to opravdu zábava. Skutečně skvělé. Jsem rád, že jsem se mohl vrátit a zavzpomínat. Dobré také je, že jsem se tam vešel, takže z tohoto pohledu nemám žádné problémy! Stále si proto můžete užívat jízdu naplno, nechtěl jsem zastavit. Při řízení těchto vozů jsem si užil spoustu zábavy. Ten pocit z vozu, motoru a také ze spousty přítlaku byl skutečně zábavný,“ řekl Brazilec, který bude od příští sezóny závodit v elektrické formuli E.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (42) Další článek: WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.