Motorsport na víkend: Grand Prix Macaa a WEC v Šanghaji

O následujícím víkendu má formule 1 sice přestávku, fanoušek motorsportu si však i tak přijde na své. O bohaté závodní menu se postará slavná grand prix v ulicích asijského městského státu Macao spolu s pátým pokračováním vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC, které bude hostit čínská Šanghaj.
Motorsport na víkend: Grand Prix Macaa a WEC v Šanghaji

Macao nabídne cestovní vozy, světový pohár GT i formuli 3

„Zvláštní správní oblast Čínské lidové republiky Macao“ – tak zní celý oficiální název městského státu Macao na jihovýchodě Číny, který bude o tomto víkendu hostit již 65. ročník slavné Grand Prix Macaa na městském okruhu Guia Circuit. Ten měří více než šest kilometrů a často je mu přezdíváno „asijské Monako.“

Vrcholem závodního víkendu na možná vůbec nejtěžším městském okruhu na světě bude závod světového poháru monopostů formule 3.

Ve startovní listině nalezneme devět týmů a osmadvacet jezdců, kteří v minulé sezóně kromě evropské formule 3 působili také v sériích Super Formula, All-Japan Formula Three Championship, GP3, ADAC Formula 4 Championship a F3 Asian Championship.

Žiji svůj sen, říká Mick Schumacher po zisku titulu ve F3

Žiji svůj sen, říká Mick Schumacher po zisku titulu ve F3

Monoposty formule 3 jsou v Evropě poháněny motory Mercedes a Volkswagen, japonské týmy Toda Racing, ThreeBond Racing a Team TOM’S však v Macau také nasadí pohonné jednotky značek Toda, Tomei a Toyota.

Mezi startujícími pochopitelně nebude chybět letošní evropský šampión F3 Mick Schumacher, který se v Macau na trati opět potká se svým úhlavním rivalem Danem Ticktumem. Jediným pilotem ve startovním poli, které letos v F3 nezávodil, je Švéd Joel Eriksson, který sezónu 2018 strávil u BMW v DTM.

Šampionát prohraji, protože se nejmenuji Schumacher, píše Ticktum

Šampionát prohraji, protože se nejmenuji Schumacher, píše Ticktum

Diváci v Macau se mohou těšit také na prestižní světový pohár vozů GT, ve kterém se na úzké městské trati utká patnáctka pilotů s vozy Mercedes, Nissan, Audi, BMW a Porsche specifikace GT3.

Ve startovní listině najdeme mimo jiné i hvězdu DTM Edoarda Mortartu (Mercedes – AMG GT3 #1) nebo vítěze 24 hodin Le Mans Earla Bambera (Porsche 911 GT3 R #912)

Letošní Grand Prix Macaa bude rovněž finálovým závodním víkendem pro světový pohár cestovních vozů FIA WTCR, kde o zisk mistrovského titulu bojuje italský veterán a bývalý pilot formule 1 z let 1987 až 1995 Gabriele Tarquini.

O televizní vysílání 65. Grand Prix Macaa se během víkendu postará Eurosport 1, který v sobotu od 7:00 odvysílá úvodní závod WTCR. V neděli od 1:00 poté nabídne druhý závod víkendu a od 4:00 budete moci sledovat finálový závod sezóny WTCR 2018. Hned v 5:00 poté dostane prostor ve vysílání světový pohár vozů GT a závod formule 3 budete moci sledovat rovněž živě od 8:30.

Všechny startovní listiny ke GP Macaa naleznete pod tímto odkazem: https://www.macau.grandprix.gov.mo/en/info/entry-list

FIA WEC se přesouvá do Šanghaje

Kromě bohatého programu Grand Prix Macaa budete moci o víkendu sledovat i pátý závod světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC, který bude hostit okruh v čínské Šanghaji.

Před započetím závodního víkendu byl znovu upravován systém „Equivalence of Technology“. Tyto úpravy by měly přinést další úlevy pro soukromé týmy ve třídě LMP 1, které bojují proti dvojici továrních vozů Toyota TS050 Hybrid.

FIA WEC: Toyota vyválčila double v dešti a mlze pod horou Fudži

FIA WEC: Toyota vyválčila double v dešti a mlze pod horou Fudži

Prototypy třídy LMP 1 soukromých týmů budou moci v Šanghaji využít více paliva během stintu i více energie na jedno kolo. Díky tomuto dalšímu uvolnění pravidel pro nehybridní vozy by pilotům soukromých týmů mohla odpadnout nutnost "předčasného dávání nohy z plynu" pro šetření paliva.

Prototypy LMP 1 s atmosférickými motory (Rebellion Racing, DragonSpeed) budou nově moci využít 95.6 MJ energie na jedno kolo. Ve Fuji to přitom bylo pouze 4.7 MJ.

Vozy s přeplňovanými motory (ByKolles, SMP Racing) budou moci v Šanghaji využít 89.7 MJ energie na kolo, ve Fuji měly přitom k dispozici pouze 5.2 MJ.

Soukromé týmy v LMP 1 navíc budou moci počínaje závodem v Šanghaji využívat o něco větší palivové restriktory, díky kterým budou moci mechanikové urychlit tankování během zastávek v boxech.

Alonso: Ve formuli 1 je více amatérů než ve vytrvalostních závodech

Alonso: Ve formuli 1 je více amatérů než ve vytrvalostních závodech

Závod v Šanghaji bude obohacen ve třídě LMGTE – PRO, kde se šestihodinového vytrvalostního klání spolu se stálými účastníky šampionátu zúčastní také jeden tovární vůz Chevrolet Corvette ve speciálních barvách „Redline“. Americký tým se rozhodl startovat v Číně z marketingových důvodů, protože asijská velmoc je pro Chevrolet jedním z největších trhů.

Šestihodinový závod v Šanghaji bude vysílat Eurosport 1 v neděli ráno od 6:30 do 8:30 a poté následně od 9:30 do 10:15. Start závodu je ve 4:00 a můžete ho sledovat rovněž v plné délce za poplatek přes oficiální stream na webu fiawec.com nebo prostřednictvím mobilní aplikace FIA WEC.

Foto: Toyota

Diskuze (7) Další článek: Kolik že to má Verstappen titulů? Chybí mu mozek, naznačuje Szafnauer
14:51 | Objevují se spekulace, že manažerem Micka Schumachera bude N. Todt.
11:40 | odkaz
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.