Motorové oddělení Mercedesu začalo vyrábět zařízení na podporu dýchání

Továrna Mercedesu v Brixworthu začala vyrábět zařízení, které pomůže pacientům s COVID-19.

Týmy formule 1 velmi rychle reagovaly na výzvy vlád a začaly pomáhat v boji proti koronaviru.

Mercedes ve spolupráci s University College London postavil zařízení s názvem UCL-Ventura, což je Continuous Positive Airway Pressure (CPAP).

Reakce Mercedesu a vědců byla velmi rychlá. Od prvního setkání inženýrů po výrobu prvního prototypu uplynulo jen 100 hodin. 

Britská vláda si objednala 10 tisíc kusů s tím, že Mercedes dokáže vyrábět 1000 denně. V nemocnicích už začaly potřebné testy.

Mezi maskou a ventilátorem

Zařízení má pacientům nabídnout podporu dýchání v případě, kdy nestačí kyslíková maska. Funguje tak, že vtlačí směs vzduchu a kyslíku do úst a nosu, udržuje dýchací cesty otevřené a zvyšuje množství kyslíku, který vstupuje do krevního oběhu.

Nejedná se tedy o náhražku plicního ventilátoru. Zařízení je určené pacientům, kteří potřebují jen menší podporu dýchání. Plicní ventilátory, kterých je v některých zemích nedostatek, tak mohou být použity pro nejpotřebnější pacienty. V případě ventilátorů nepředstavuje problém jen jejich nedostatek, ale také omezený počet vyškoleného personálu, který dokáže pacienta intubovat a ventilátor ovládat. Zařízení „od Mercedesu“ je v tomto ohledu velmi jednoduché a snadno přenosné. Jeho obdobu používají pacienti i doma.

V továrně aktuálně běží 40 strojů, které se jinak věnují výrobě pístů a turbodmychadel pro pohonné jednotky Mercedesu. 

„Od doby, kdy byl projekt oznámen, jsme dostali neuvěřitelné množství dotazů z celého světa,“ řekl šéf motorářů Mercedesu Andy Cowell.

„Zpřístupnění konstrukčních a výrobních specifikací umožní společnostem z celého světa vyrábět tato zařízení.“

Mercedes dal všechny podklady volně k dispozici, takže výroba může brzy začít i v dalších zemích. Zájem už projevil sponzor Mercedesu Petronas, který ho bude vyrábět doma v Malajsii. 

Další článek: Můžeme otevřít přes noc, říká Marko o grand prix v Rakousku

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00