Renault v Monaku nasadil vylepšenou pohonnou jednotku. Letos navíc překvapil velkou spolehlivostí.
„Stavěli jsme na tom, co jsme připravili ve druhé polovině sezóny 2015,“ říká Taffin pro Auto Motor und Sport o spolehlivosti Renaultu.
„Po jednom a půl roce hybridní technologie jsme pochopili, kudy se vydat. V jednom místě loňského roku jsme zastavili vývoj a pracovali pouze na spolehlivosti. To nám poskytlo základ, na který jsme se mohli v prvním závodě 2016 spolehnout.“
Za nespolehlivostí v loňském roce prý byl agresivní vývoj. „V zimě 2014/15 jsme vyvíjeli pohonnou jednotku agresivně a doplatili na to. Loni v zimě jsme se vrátili do normálního stavu. Motor pro úvod sezóny byl schválen na začátku ledna. Poté jsme začali pracovat na upgrade, který byl nasazen v Monte Carlu.“
Renault využil pouze 3 žetony a to na zlepšení zapalování, což přineslo nejen vyšší výkon ale také ovladatelnost.
Renaultu zůstává 21 žetonů, nejvíce ze všech výrobců. Větší upgrade ale podle Taffina už nepřijde.
„Plánem bylo nasadit základní motor v prvním závodě a upgrade v sedmém závodě,“ vysvětluje Taffin. Tímto závodem je Kanada, ale Ricciardo a Magnussen dostali nový motor již v Monaku.
„Poté bychom se chtěli zaměřit na rok 2017. Pokud bude možnost nasadit v roce 2016 něco, co nám pomůže v roce 2017, tak to uděláme. Zvláštní vylepšení v plánu nejsou. Nyní je důležité se držet našeho plánu a znovu se nerozhodit.“
„Žetonů je letos příliš mnoho, nedokázali bychom je letos všechny využít.“
Podle Taffina Renault momentálně v oblasti pohonné jednotky ztrácí na Mercedes 0,5 sekundy.
Foto: Getty Images / Lars Baron