Red Bull se údajně obrátil na FIA ve věcí mezichladiče motoru Mercedesu.
Obecně se předpokládá, že se Mercedes od Silverstonu zlepšil. Srovnání s Red Bullem jsme od té doby ale bohužel neviděli. V Silverstonu došlo k nehodě, v Maďarsku k další a ve Spa se nejelo.
Mercedes do Silverstonu přivezl nové aerodynamické díly. Red Bull a Ferrari však mají podezření, že za zlepšením stojí ještě něco dalšího.
Na začátku sezóny dominoval na rovinkách Red Bull. Někdy to bylo v součtu na kolo i pár desetin. Od Silverstonu je ale nejlepší opět Mercedes.
Stříbrné či spíše černé šípy to nedávno vysvětlily různým nastavením křídla a tvrdí, že jejich motor má od začátku sezóny stejný výkon a že na pohonné jednotce se nic nezměnilo.
Podle Auto Motor und Sport má však Red Bull jinou teorii, se kterou se už obrátil dopisem na Mezinárodní automobilovou federaci. Podle této teorie má Mercedes stejný maximální výkon, ale rozděluje ho jinak.
Výhodu má získávat při akceleraci. Nejvíce je to samozřejmě vidět při zrychlování z pomalých zatáček, což má být i patrné v GPS datech.
Na případu se údajně podílí i Ferrari. Oba týmy věří, že vědí, jak mistři světa získávají na začátku rovinky výhodu.
Tajemství leží podle konkurence v mezichladiči (intercooleru). Stlačený vzduch se zde běžně ochlazuje ze 100 stupňů na teplotu okolí. Je asi logické, že existuje určitá tolerance, protože teplota okolí se může průběžně měnit. FIA prostřednictvím technické směrnice uvádí, že teplota vzduchu musí být nejméně o 10 °C vyšší než změřená teplota okolí.
Chladnější vzduch má větší hustotu, což znamená, že lze spálit více paliva. Výrobce motoru, který dokáže tento chladnější vzduch využít v první části akcelerační fáze, by získal výhodu.
Podle teorie Red Bullu a Ferrari se Mercedesu daří na okamžik oddělit chladný vzduch od teplého tím, že chytře směruje vzduch mezi mezichladičem a plénem, čímž v počáteční fázi akcelerace získá až 20 koní. V pozdější fázi vhání kompresor pouze teplejší vzduch a výhoda se tak na konci rovinky vytrácí.
Nutno říct, že podobné řešení by mohlo být legální, nebo alespoň využívat určitý prostor, který pravidla nabízí. Otázkou je, jak dalece může být vzduch přiváděný do pléna ochlazován a zda je senzor namontován v místě, kde se měří příslušné hodnoty.
Red Bull má své pochybnosti. Domnívá se, že senzor měří v místě, kde je zajištěno, že teplota vzduchu bude nad požadovanou hranicí. Red Bull se obrátil s dotazem na FIA. Spekuluje se také o možnosti podání protestu.