Motor je super, šasi ne, říká Marko. Může za to prý i Gasly

Helmut Marko hodnotí velmi pozitivně výkon a fungování pohonné jednotky Honda v prvním společném závodě. Šasi bylo podle něj horší.
Motor je super, šasi ne, říká Marko. Může za to prý i Gasly

„Pokud jde o motory, měli jsme v Melbourne ideální víkend,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „Motor běžel hladce od prvního dne až do závodu. Také adaptace, ovladatelnost a všechno byly dobré.“

„Pokud jde o šasi, stále jsme měli deficity. Do jisté míry je to kvůli tomu, že jsme v Barceloně nikdy nejezdili s celým balíčkem, protože Gasly zničil klíčové komponenty, které jsme (v té době) měli jen jedny.“

Rozvory letošních aut: Mezi Mercedesem a Red Bullem je velký rozdíl

Rozvory letošních aut: Mezi Mercedesem a Red Bullem je velký rozdíl

Red Bull měl kvůli malým nebo nulovým zkušenostem s celkovým balíčkem problémy s nastavením. 

„Viděli jste to ve třetím tréninku u Verstappena. Mezi 3. a 4. zatáčkou se kola zbláznila a nechal tam černé čáry od pneumatik. Bylo to jako auto pro rallycross.“

„Jsme také daleko od optimálního stavu toho, co šasi dokáže. Ale není to nic, co by se nedalo opravit ve velmi krátkém časovém rámci.“

Red Bull sice získal hned při prvním závodě s Hondou pódium, ale ztráta na Mercedes (hlavně Bottase) byla obrovská.

Podle Marka možná ani sám Mercedes neví, proč měl v Austrálii tak velký náskok. Poradce Red Bullu to označil za efekt Melbourne. „Teplota tratě byla mezi 40 a 44 stupni. To je o 15 stupňů více než v Barceloně. Myslím, že na nadcházejících okruzích, které mají větší význam, jako jsou Bahrajn a Čína, uvidíme přesné rozložení sil.“

Najděte si ve slovníku slovo narcis a bude tam fotka Verstappena, říká Rosberg

Najděte si ve slovníku slovo narcis a bude tam fotka Verstappena, říká Rosberg

Přijdou penalizace?

Vývoj pohonných jednotek byl kdysi omezen tzv. bodovým systémem. F1 už ho dávno zrušila. Vývoj přirozeným způsobem brzdí omezený počet komponent. Marko je s vývojem Hondy spokojený a Red Bull podle něj nemá problém nasadit nadlimitní počet komponent za cenu penalizací.

„Pokud dostaneme o 10-15 kW více, tak přijmeme penalizaci. Není to o spolehlivosti,“ dodal Marko.

Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Diskuze (32) Další článek: W série už zná složení startovního roštu. První ročník začne v květnu
16:32 | Russellovi není dobře. Zrušil rozhovory pro média, ale zítra by měl v prvním tréninku sedět ve voze.
11:04 | Ferrari by mělo do testů ve Španělsku nasadit Fuoca a Leclerca.
10:22 | Oba vozy Alfy Romeo by měly nasadit novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Giovinazziho čeká penalizace 10 míst.
10:21 | Williams uzavřel partnerství s novinami Financial Times

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10