Motor je super, šasi ne, říká Marko. Může za to prý i Gasly

Helmut Marko hodnotí velmi pozitivně výkon a fungování pohonné jednotky Honda v prvním společném závodě. Šasi bylo podle něj horší.
Motor je super, šasi ne, říká Marko. Může za to prý i Gasly

„Pokud jde o motory, měli jsme v Melbourne ideální víkend,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „Motor běžel hladce od prvního dne až do závodu. Také adaptace, ovladatelnost a všechno byly dobré.“

„Pokud jde o šasi, stále jsme měli deficity. Do jisté míry je to kvůli tomu, že jsme v Barceloně nikdy nejezdili s celým balíčkem, protože Gasly zničil klíčové komponenty, které jsme (v té době) měli jen jedny.“

Rozvory letošních aut: Mezi Mercedesem a Red Bullem je velký rozdíl

Rozvory letošních aut: Mezi Mercedesem a Red Bullem je velký rozdíl

Red Bull měl kvůli malým nebo nulovým zkušenostem s celkovým balíčkem problémy s nastavením. 

„Viděli jste to ve třetím tréninku u Verstappena. Mezi 3. a 4. zatáčkou se kola zbláznila a nechal tam černé čáry od pneumatik. Bylo to jako auto pro rallycross.“

„Jsme také daleko od optimálního stavu toho, co šasi dokáže. Ale není to nic, co by se nedalo opravit ve velmi krátkém časovém rámci.“

Red Bull sice získal hned při prvním závodě s Hondou pódium, ale ztráta na Mercedes (hlavně Bottase) byla obrovská.

Podle Marka možná ani sám Mercedes neví, proč měl v Austrálii tak velký náskok. Poradce Red Bullu to označil za efekt Melbourne. „Teplota tratě byla mezi 40 a 44 stupni. To je o 15 stupňů více než v Barceloně. Myslím, že na nadcházejících okruzích, které mají větší význam, jako jsou Bahrajn a Čína, uvidíme přesné rozložení sil.“

Najděte si ve slovníku slovo narcis a bude tam fotka Verstappena, říká Rosberg

Najděte si ve slovníku slovo narcis a bude tam fotka Verstappena, říká Rosberg

Přijdou penalizace?

Vývoj pohonných jednotek byl kdysi omezen tzv. bodovým systémem. F1 už ho dávno zrušila. Vývoj přirozeným způsobem brzdí omezený počet komponent. Marko je s vývojem Hondy spokojený a Red Bull podle něj nemá problém nasadit nadlimitní počet komponent za cenu penalizací.

„Pokud dostaneme o 10-15 kW více, tak přijmeme penalizaci. Není to o spolehlivosti,“ dodal Marko.

Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Další článek: W série už zná složení startovního roštu. První ročník začne v květnu

20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
11:06 | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
20. září | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10