Motor Ferrari nebyl jediným problémem, říkají u Sauberu

Stáj z Hinwilu letos poprvé za 22 sezón, co působí ve formuli 1, nezískala ani jeden bod.
Motor Ferrari nebyl jediným problémem, říkají u Sauberu

Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová připouští, že Sauber nemůže za nepovedenou sezónu vinit jen pohonné jednotky Ferrari.

A i když ty nesly největší podíl na neúspěchu týmu, Kaltenbornová připouští, že vinu na tom mělo i špatné šasi vozu.

„Po sezóně, jakou jsme měli, o tom musíme mluvit otevřeně a jednoduše: nikdy jsme nečekali, že by to mohlo takhle skončit,” řekla pro Autosport Kaltenbornová.

„Celkový balík nebyl dost dobrý, musíme se z toho poučit a jít dál. Je tu spousta faktorů, která k tomu vedla. Co se šasi týče, udělali jsme už i lepší vozy.”

Kaltenborn: Sauber potřebuje silného partnera

Kaltenborn: Sauber potřebuje silného partnera

„Auto není tak špatné, jak to vypadá, dřív jsme ale rozhodně odvedli lepší práci a přesně k tomu se nyní potřebujeme vrátit. Máme k dispozici všechny prostředky, potřebujeme ale finance, pracujeme na tom. Když uděláte chybu u motorů, neskončí to dobře.”

Kaltenbornová nepochybuje o tom, že Ferrari pro příští rok svůj motor vylepší. Ovšem i přesto, že se očekává přiblížení pohonných jednotek Ferrari k těm od Mercedesu, Kaltenbornová připouští, že by Mercedes mohl i nadále dominovat.

„Rozhodně, pohonné jednotky letos dominovaly a jsem přesvědčena, že náš dodavatel motorů udělá krok vpřed,” řekla. Jedním dechem však dodala: „Nemohou ale dělat zázraky, zřejmě i nadále uvidíme dominanci jednoho dodavatele motorů, jsem ale přesvědčena, že ztráta bude menší.”

Další článek: McLaren také volá po uvolnění vývoje motorů

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)