Williams se po třech letech vrátí k motorům Cosworth, naposledy je ve svých vozech používal v roce 2006. Tehdy se objevila řada technických problémů, ale Sam Michael prozradil, že ve většině případů viníkem nebyl Cosworth.
"Když se podíváte na rok 2006, měli jsme v té době jedny z největších problémů s nespolehlivostí," řekl technický ředitel Williamsu. "Ale my jsme věděli, že kvůli selhání motoru jsme odstoupili jen jednou."
"Měli jsme další poruchy spojené s motorem, ale ty nastaly kvůli uspořádání komponent vozu a jiným věcem, které jsme neměli čas optimalizovat, protože rozhodnutí padlo tak pozdě."
V Grove proto věří, že motor z roku 2006, který se stal základem pro agregát 2010, představuje velmi dobré řešení.
"Spolehlivost jejich původního motoru by měla za současných pravidel dosáhnout dobré úrovně, protože motor byl navržen v roce 2006 pro vyšší otáčky," vysvětloval Michael.
"Teď je omezení na 18 tisících, takže máte velmi robustní základ pro motor. V těchto oblastech byl podle nás dobrý."
I když Cosworth musí dohánět tři roky absence ve formuli 1, Williams je přesvědčený, že příští rok nabídne kvalitní motor. Pracovat musí především na dvou aspektech.
"Klíčová bude kvůli zákazu tankování spotřeba a jejich cílem pro zimu bude ji zlepšit. Další je spolehlivost. Všichni během tří let provozování motorů najeli tisíce kilometrů a nasbírali mnoho zkušeností, zatímco Cosworth byl mimo," dodal Michael.
Motor Cosworth budou v příštím roce používat kromě Williamsu také všichni nováčci, tedy týmy Campos Meta, USF1, Manor GP a Lotus.