Mosley: Z podvodu byl Briatore podezřelý již mnohokrát

Bývalý prezident FIA Max Mosley pokračuje v obhajobě postupu při řešení aféry týmu Renault z GP Singapuru 2008. Flavio Briatore usiluje u civilního soudu o zrušení doživotního distancu v motorsportu, ale podle Mosleyho se hájí falešnými argumenty.

"Dostal příležitost předložit svojí verzi faktů, ale rozhodl se, že se nepodrobí šetření," řekl Mosley o bývalém šéfu týmu Renault. "Briatore je ten poslední, kdo by si měl stěžovat, že se k němu FIA nezachovala férově."

"FIA mu opakovaně nechala výhodu pochybností. Učinila tak, když byl ve voze, za který zodpovídal, nalezen zakázaný software, znovu když byl odstraněn díl z tankovacího zařízení jeho týmu, znovu když jeho tým nedeklaroval správně účel určitého dílu zavěšení a nedávno, když byli přistiženi s nelegálně získanými informacemi od jiného týmu."

"Pokaždé, když byl jeho tým přistižen, FIA akceptovala Briatoreho tvrzení, že do toho nebyl zapojený. Uvěřila jeho obvyklé historce, že technice nerozumí a že za to byl zodpovědný ´juniorský člen´ týmu (s kterým bylo vše vyřešeno)."

"Ovšem tentokrát to bylo jiné. Byly tu jednoznačné důkazy, že se přímo podílel na příkazu pro Nelsona Piqueta juniora, aby havaroval. A jeho chování bylo zvlášť hanebné, protože byl Piquetovým osobním manažerem, tedy člověkem, na kterého se mladý jezdec obrací s žádostí o radu, pokud je mu přikázáno týmem, aby udělal něco nebezpečného nebo neetického."

"Jakmile měla FIA místopřísežné prohlášení Nelsona Piqueta juniora, které potvrdilo, že dostal příkaz havarovat, vyšetřování nezávislými právníky bylo nevyhnutelné. Šetření FIA, stejně jako vlastní vyšetřování Renaultu, jednoznačně prokázalo Briatoreho zodpovědnost. Tvrzení, že tohle vše bylo nějak vykonstruováno z důvodu osobní pomsty, je zoufalý a neobhajitelný argument."

Mosley tvrdí, že navzdory sporům mezi FIA a FOTA neměl k Briatoremu negativní vztah. Když se obě strany dohodly, dál se s ním údajně přátelsky bavil. Úmyslná Piquetova nehoda v Singapuru je ale podle něj "jeden z nejhorších a nejnebezpečnějších příkladů podvádění v historii sportu."

Váš názor Další článek: Své účty letos platily včas jen dva týmy
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.