Mosley prozradil, jak na něj automobilky tlačily kvůli difuzorům

Vysvětluje, jak důležitá je nezávislost FIA na automobilkách.
Mosley prozradil, jak na něj automobilky tlačily kvůli difuzorům

Prezident FIA Max Mosley ve světle dozvuků napětí mezi ním a automobilkami prozradil některé okolnosti kolem difuzorů, které byly řešeny v úvodu sezony. Použil to jako názorný příklad toho, jak si automobilky představují nezávilost FIA.

FOTA ústy Johna Howetta z Toyoty volá po prezidentovi, který by měl být nezávislý na automobilkých. V dohodě uzavřené ve středu FOTA deklarovala, že šampionát formule 1 patří FIA coby vrcholnému výkonému orgánu soutěže.

Max Mosley ale ve svém dopise adresovaném autoklubům coby členům FIA upozorňuje, že se jedná o falešné proklamace.

"Slyšeli jsme od FOTA hodně řečí o tom, jak by měl být odvolací soud nezávislý," píše Mosley. Spor kolem difuzorů totiž řešil Mezinárodní odvolací soud FIA. Automobilky přitom dlouhodobě naznačují své znepokojení nad tím, že takový soud je vlastně na FIA závislý.

"Přitom během kauzy tovární týmy u mě mnohdy nekorektně lobovaly za zásahy do rozhodování Mezinárodního odvolacího soudu FIA, aby prohlásila dvojí difuzory za legální.

Soud FIA nebude takovému přístupu nikdy naslouchat, ukazuje to ale, že pro inkriminované týmy "nezávislost" znamená být nezávislý na jiných týmech a mít kontrolu nad konkrétními zájmy."

Max Mosley upozorňuje kluby FIA, že současné volání FOTA po nezávislém prezidentovi je ve skutečnosti diktováním řízení FIA a budoucnosti F1, čehož se týmy ve středu vzdaly.

"FIA navíc hájí zájmy motoristů v oblastech bezpečnosti a životního prostředí, ale i v takových oblastech jako je přístup k technickým informacím automobilek nezávislými servisy. To je často v konfliktu se zájmy automobilového průmyslu.

Když jsme ustanovili Euro NCAP (organizace zabývající se náležitostmi nárazových testů), jedna z velkých automobilek hrozila odchodem z formule 1, pokud od tohoto záměru neupustíme.

FIA musí mít volnou ruku konfrontovat automobilový průmysl pokaždé, bude-li to nezbytné," uzavřel Mosley.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A