Mosley představil svůj kompromis a pošle týmům přihlášky

Prezident FIA reagoval na vstřícný dopis týmů FOTA.
Prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley zveřejnil odpověď pro FOTA, v které reaguje na kompromisní návrhy týmů. K tomu přiložil původní dopis FOTA. Mosleyho návrhy mají týmy příležitost odsouhlasit písemně a přihlásit se tak bezpodmínečně do šampionátu 2010.

Týmy rozdělily svůj dopis Mosleymu do čtyř částí a prezident FIA na ně postupně vysvětlil svůj názor.

Systém vedení formule 1
FOTA akceptuje nabízené prodloužení Concordské dohody z roku 1998, ale chce jí nejdříve modernizovat. Minimálně je podle ní nutné vylepšit procedury a fungování Komise F1, detailně vymezit právo a postup FIA při zavádění změn v pravidlech z důvodu bezpečnosti a vylepšit procedury při zavádění standardních změn v pravidlech.

Týmy jsou dále ochotné upustit od nejvyššího odvolacího soudu a zůstat v jurisdikci Mezinárodního odvolacího soudu FIA. Jeden nebo dva jeho členové (podle celkového počtu soudců) by byli vždy vybíráni ze skupiny soudců navržené týmy. Dále týmy chtějí modernizaci procedur, podle kterých se soud řídí.

Max Mosley tvrdí, že by s některými navrhovanými změnami mohla FIA souhlasit, ale potřebuje čas, aby si je mohla detailně prostudovat. Jelikož chce FIA startovní listinu uzavřít definitivně tento pátek, navrhuje Mosley prodloužení Concordské dohody z roku 1998 beze změn. Pak by mohla být zahájena jednání o její modernizaci na verzi 2009.

Zdroje
V oblasti omezených zdrojů, jak se teď říká rozpočtovému stropu, FOTA rozvádí myšlenku nechat účetnictví týmů kontrolovat auditorskou firmou. Výsledky by byly dostupné i pro FIA. Týmy si chtějí auditora vybrat samy.

Mosley s tímto návrhem souhlasí, ale dodává, že je nutné mít přesně určenou výši rozpočtového stropu. Proto navrhuje, aby týmy přijaly pravidla 2010, tedy se stropem ve výši 40 miliónů liber, a poté v rámci standardních procedur vyjednaly změny.

Dvojí pravidla 
FIA slíbila, že budou příští rok všichni závodit podle stejných pravidel. FOTA namítá, že by podle současných návrhů měl Cosworth neomezené otáčky motoru. To týmy odmítají a chtějí, aby pravidla byla stejná pro všechny ve všech parametrech.

S tím prezident FIA nesouhlasí. Cosworth podle něj potřebuje mít neomezené otáčky, protože nemůže stihnout svůj motor předělat do stavu požadovaném po současných týmech. Cosworth z formule 1 na několik let vypadl, takže svůj agregát nevyvíjel v souladu s novými pravidly, řídit by se tedy v příštím roce měl podle regulí o motorech z roku 2006. "Jakýkoliv inženýr potvrdí, že to příslušným týmům neposkytne žádnou konkurenční výhodu," dodal Mosley.

Jednotky Cosworthu mají používat nové stáje USF1, Manor GP a Campos GP.

Další vývoj
Týmy uvedly, že mají návrh nové Concordské dohody již velmi rozpracovaný, takže by neměl být problém jí brzy podepsat. Stihnout se to podle nich dá do pátku tohoto týdne, případně by na přání FIA nebo FOA mohlo dojít k prodloužení termínu vyhlášení definitivní startovní listiny příštího ročníku do 1. července.

Mosley prodloužení termínu odmítl a chce postupovat tak, jak uvedl v prvním bodě. Nejdříve chce tedy podepsat nezměněnou Concordskou dohodu z roku 1998 a pak jednat o změnách. Týmy se musí přihlásit do šampionátu 2010 bez podmínek a pak můžou prosadit všechny požadované změny.

Prezident FIA týmy FOTA dále informoval, že jim všem pošle dokumentaci s výše uvedenými návrhy, kterou když podepíší, bude jejich přihláška do šampionátu 2010 bezpodmínečná.
Další článek: Lola stáhla svojí přihlášku do šampionátu 2010

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.