Mosley: Pokud je někdo na vině, jsem to já

Max Mosley se domnívá, že lidé nesnáší zvuk nových motorů hlavně proto, že jim nebyly správně vysvětleny důvody, proč je právě takový.
Mosley: Pokud je někdo na vině, jsem to já

Bývalý prezident FIA Max Mosley uvedl v rozhovoru pro Daily Mail, že pokud někdo hledá oběť, na kterou by svalil vinu za zvuk nových motorů, hledá právě jeho. Sám sice s kritikou nových pravidel nesouhlasí, avšak přiznává, že svůj podíl viny nese na současné situaci právě on.

„Pokud chcete najít viníka, jsem to já. My jsme byli těmi, kdo zkoumali zavedení nové technologie. Věnovali jsme tomu deset let a mně se ve skutečnosti ten zvuk líbí. Nosím v obou uších tyhle věci (naslouchátka), protože jsem přes čtyřicet let slýchával zvuk motorů. Už je příliš pozdě na to, aby se můj sluch zachránil, ale není pozdě pro další generace. Tišší motory jsou lepší pro rodiny. Můžete teď vzít na závod děti bez obav, že jim to poškodí sluch.  

Pro formuli 1 je důležité, aby se vyvíjela. Bezpečnost byla velkou výzvou pro dvacáté století, prostředí je pak velkou výzvou pro století jednadvacáté. Pokud tento fakt není pochopen a přijat, sport riskuje, že se stane bezvýznamným. Korporační sociální zodpovědnost je pro výrobce aut důležitá, takže je potřeba pohnout se v tomto směru kupředu, aby tento sport neztratil sponzory a výrobce. Oni totiž vidí, jak jsou tyto technologie důležité u silničních vozů.

Pokud cítím, že nějaká věc bývala mohla být udělána lépe, je to způsob, jakým byly nové regule a důvody, které za nimi stály, vysvětleny veřejnosti. Ta šance byla ale promarněna.“

Další článek: Pirelli oznámilo alokaci pneumatik pro Španělsko, Monako a Kanadu

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.