Mosley: Dohoda o omezení zdrojů je neefektivní a zřejmě je i porušována

Bývalý prezident FIA Max Mosley se domnívá, že současná cesta snižování nákladů pomocí omezení zdrojů nepřináší výsledky, které by zajistil rozpočtový strop.
Mosley: Dohoda o omezení zdrojů je neefektivní a zřejmě je i porušována

Dobrovolný rozpočtový strop, který byl spojen s technickými výhodami, rozpoutal v loňském roce válku mezi týmy a FIA. Nakonec z něj sešlo a světlo světa spatřila Dohoda o omezení zdrojů, jež měla zajistit potřebné snížení nákladů.

"Dopady této dohody jsou minimální," hodnotil Mosley pro Auto Motor und Sport. "Proto s ní týmy souhlasily. Jeden příklad. Týmy jsou omezeny na určitý počet zaměstnanců. Řekněme třeba 100. Pokud mám hodně peněz, vyberu si v paddocku 100 nejlepších lidí. Když musíte počítat, tak si vezmete ty, kteří zbydou. Takže nikdy nebudete mít šanci proti bohatým týmům. Tohle omezení je podfuk."

Podle bývalého prezidenta FIA navíc dochází k porušování dohodnutých omezení. "Na posledním jednání FOTA minulý čtvrtek požádal Red Bull o prominutí nedodržení plánu na snižování nákladů. Pokud to tak skutečně je, tak to znamená, že Red Bull utratil nebo využil víc a teď ostatní týmy žádá, aby mu to schválily. Bylo by zajímavé zjistit, jaké jsou reakce ostatních."

Závěr je podle Mosleyho jednoznačný. "Jediná věc, která funguje, je rozpočtový strop," konstatoval. "Bylo by to s ním také mnohem zajímavější, protože klade důraz na šikovnost a ne na utrácení peněz. V důsledku toho by se zvýšil počet konkurenceschopných týmů. Stejný rozpočet dává všem stejnou šanci. Větší rozpočet je jako větší motor."

Diskuze (49) Další článek: Takhle měl vypadat nový vůz týmu Lotus
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
23:48 | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
23:25 | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10