Mosley: Dohoda o omezení zdrojů je neefektivní a zřejmě je i porušována

Bývalý prezident FIA Max Mosley se domnívá, že současná cesta snižování nákladů pomocí omezení zdrojů nepřináší výsledky, které by zajistil rozpočtový strop.
Mosley: Dohoda o omezení zdrojů je neefektivní a zřejmě je i porušována

Dobrovolný rozpočtový strop, který byl spojen s technickými výhodami, rozpoutal v loňském roce válku mezi týmy a FIA. Nakonec z něj sešlo a světlo světa spatřila Dohoda o omezení zdrojů, jež měla zajistit potřebné snížení nákladů.

"Dopady této dohody jsou minimální," hodnotil Mosley pro Auto Motor und Sport. "Proto s ní týmy souhlasily. Jeden příklad. Týmy jsou omezeny na určitý počet zaměstnanců. Řekněme třeba 100. Pokud mám hodně peněz, vyberu si v paddocku 100 nejlepších lidí. Když musíte počítat, tak si vezmete ty, kteří zbydou. Takže nikdy nebudete mít šanci proti bohatým týmům. Tohle omezení je podfuk."

Podle bývalého prezidenta FIA navíc dochází k porušování dohodnutých omezení. "Na posledním jednání FOTA minulý čtvrtek požádal Red Bull o prominutí nedodržení plánu na snižování nákladů. Pokud to tak skutečně je, tak to znamená, že Red Bull utratil nebo využil víc a teď ostatní týmy žádá, aby mu to schválily. Bylo by zajímavé zjistit, jaké jsou reakce ostatních."

Závěr je podle Mosleyho jednoznačný. "Jediná věc, která funguje, je rozpočtový strop," konstatoval. "Bylo by to s ním také mnohem zajímavější, protože klade důraz na šikovnost a ne na utrácení peněz. V důsledku toho by se zvýšil počet konkurenceschopných týmů. Stejný rozpočet dává všem stejnou šanci. Větší rozpočet je jako větší motor."

Diskuze (49) Další článek: Takhle měl vypadat nový vůz týmu Lotus
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10