Mosley: Automobilky mě nedonutí odejít, FIA se jim musí bránit

Prezident automobilové federace je připraven zůstat ve funkci další období.
Ve středu čeká Mezinárodní automobilovou federaci klíčové jednání Světové rady motorsportu, která by se měla zabývat současnými spory o budoucnost formule 1. Prezident FIA Max Mosley si proto připravil půdu dopisem členským klubům, v kterém uvedl, že je třeba se postavit tlaku automobilek. Z tohoto důvodu je i připraven v říjnu znovu kandidovat na další funkční období.

"V posledních týdnech vyšlo postupně najevo, že jedním z cílů disidentských týmů je moje rezignace na post prezidenta FIA," uvedl Mosley. "Loni jste mi nabídli svojí důvěru, když jsem vám 16. května 2008 napsal, že mám v úmyslu neusilovat o znovuzvolení letos v říjnu."

"Nicméně, ve světle útoku na mandát, který jste mi svěřili, musím nyní přehodnotit, zda mé původní rozhodnutí nekandidovat na znovuzvolení bylo správné. O demokratickém zvolení svého vedení musí rozhodovat jen a pouze členové FIA, ne automobilový průmysl a už vůbec ne lidé, které toto odvětví zaměstnává pro vedení svých týmů formule 1."

Ačkoliv v neděli v Silverstonu začal Mosley k týmům vystupovat smířlivěji a nechtěl řešit spory soudní cestou, nyní opět pohrozil žalobami.

"Jedná se o útok na právo FIA regulovat svůj šampionát formule 1, ale co je horší, je to bezdůvodná kritika a přímý útok na celou strukturu a účel FIA. Žádný prezident FIA by to neměl nechat bez odpovědi... Připravujeme právní kroky pro případ, že by jich bylo třeba na ochranu práv FIA v jejím šampionátu a abychom odradili disidentské týmy od nezákonného jednání," napsal Mosley.

Ve Velké Británii prezident FIA před závodním víkendem rovněž prohlásil, že nevěří v založení konkurenční závodní série. Tento svůj názor nezměnil a jedním z důvodů má být neochota automobilek poskytnout pro tento účel finanční prostředky.

"Spouštěcím mechanismem současného sporu byly pokusy FIA o snížení nákladů ve formuli 1. Snížení nákladů je klíčové pro přežití nezávislých týmů. Bez nezávislých týmů by šampionát zcela závisel na automobilkách, které samozřejmě vždy přicházely a odcházely, jak se jím zlíbilo."

"Je neuvěřitelné, že v době, kdy má všech pět automobilek velké finanční potíže a spoléhají na peníze od daňových poplatníků, vyhrožují jejich týmy formule 1 konkurenční sérií, aby se vyhnuly snižování svých nákladů. Otázkou zůstává, jestli představenstva jejich mateřských společností dovolí plýtvání cenných zdrojů tímto způsobem," dodal prezident FIA.
Diskuze (248) Další článek: Spory o budoucnost F1 komplikují život novým týmům
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10