Edoardo Mortara vyhrál desátý závod letošní sezóny formule E, když v marrákešské E-Prix odrazil v závěru závodu ataky Antónia Félixe da Costy. Třetím letošním vítězstvím se navíc dostal do čela průběžného pořadí mistrovství světa šampionátu elektrických formulí.
Da Costa si na startu udržel vedení, Mortara naopak zůstal na druhém místě. Kvůli vysokým teplotám, které v Maroku panují, se týmy a jezdci rozhodli netypicky brzy využít svých attack módů.
V pátém kole Portugalec poprvé aktivoval útočný mód, Mortara si pro navýšení výkonu o 250 kW ve třetí zatáčce zajel o kolo později. Da Costa si pro druhou povinnou dávku útočného módu dojel krátce po vypršení svého předchozího módu v 8. kole.
Mortara tentokrát s druhou aktivací počkal o kolo déle, čímž si vybudoval dostatečný náskok, a i po aktivaci mimo závodní stopu se vrátil na první pozici.
Od té chvíle si pilot Venturi udržoval vedoucí pozici. Na třetí příčce kroužil Jean-Éric Vergne a šetřil energii. Tým DS Techeetah následně přistoupil k týmové režii, jelikož Francouz je lépe umístěný v šampionátu a měl o 2 % více energie než Mortara. K postupu na první místo mu to však nestačilo.
Jelikož se Vergnemu nepodařilo Mortaru překonat, vyměnili si piloti francouzské stáje pozice zpět. Vergne pak ke konci závodu zpomalil, Mitch Evans na něj v posledním kole úspěšně zaútočil a doplnil Mortaru a Da Costu na stupních vítězů.
Lucas di Grassi si po startu z desáté pozice dojel pro body za páté místo, když v posledním kole předjel Nycka de Vriese.
Bodovanou desítku uzavřeli Jake Dennis, Stoffel Vandoorne, který se v průběžném pořadí propadl z prvního na třetí místo; Sam Bird a Oliver Rowland.
Za dva týdny bude další dva závody sezóny elektrických formulí hostit New York.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
46:45.410 |
34 |
2 |
A.Félix da Costa |
DS Techeetah |
2.297 |
34 |
3 |
Mitch Evans |
Jaguar |
6.270 |
34 |
4 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
6.965 |
34 |
5 |
Lucas di Grassi |
Venturi |
7.787 |
34 |
6 |
Nyck de Vries |
Mercedes |
8.394 |
34 |
7 |
Jake Dennis |
Andretti |
12.084 |
34 |
8 |
Stoffel Vandoorne |
Mercedes |
14.541 |
34 |
9 |
Sam Bird |
Jaguar |
15.048 |
34 |
10 |
Oliver Rowland |
Mahindra |
15.270 |
34 |
11 |
Oliver Askew |
Andretti |
16.336 |
34 |
12 |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
30.043 |
34 |
13 |
Nick Cassidy |
Envision |
31.970 |
34 |
14 |
Alexander Sims |
Mahindra |
32.332 |
34 |
15 |
André Lotterer |
Porsche |
32.364 |
34 |
16 |
Sébastien Buemi |
Nissan EDAMS |
33.707 |
34 |
17 |
Oliver Turvey |
Nio |
35.018 |
34 |
18 |
Robin Frijns |
Envision |
35.686 |
34 |
19 |
Antonio Giovinazzi |
Dragon Penske |
40.887 |
34 |
20 |
S.Sette Câmara |
Dragon Penske |
42.764 |
34 |
- |
Max Günther |
Nissan EDAMS |
|
32 |
- |
Dan Ticktum |
Nio |
|
28 |