Po nezdaru v belgickém Spa - Francorchamps, odkud stáj z Hinwilu odjížděla bez bodů, si chtějí piloti švýcarského týmu spravit chuť na legendární trati v Monze.
Závodem na italské půdě se kolotoč
formule 1 s Evropou pro letošní rok rozloučí. V Monze čeká na piloty nejrychlejší
okruh sezony, který vyžaduje nastavení s nízkým přítlakem. Toho si jsou u
Sauberu dobře vědomi. "Monza bude velice náročná. Musíme najít pro auto co nejlepší
nastavení a poté uvidíme, jak rychlí budeme na dlouhých rovinkách.
Minulý rok jsme se kvalifikovali dvanáctí, což nebylo příliš špatné, protože
jsme tu očekávali potíže. Doufejme, že letos ale dopadne závod lépe," řekl
Kobajaši.
Sergio Pérez okruh nedaleko Milána
zná velmi dobře ze svého působení ve formuli 3 a GP2. Na této trati se mu
obvykle celkem daří a v to samé doufá také během příštího víkendu. "Trať v Monze
je jednou z mých oblíbených. Velmi dlouhé rovinky by pro nás mohly být obtížné.
Chci si udržovat dobrý rytmus s pozitivním výkonem v kvalifikaci a na
startu závodu. Poté bych chtěl samozřejmě dokončit závod a získat pro tým
nějaké body," sdělil Mexičan.
Podle technického ředitele
Sauberu je klíčové mít velmi dobře vyvážené auto. Na Monze jsou kromě dlouhých
rovinek také pomalé a rychlé zatáčky, ve kterých se dá velice snadno ztratit
drahocenný čas. "Velká cena Itálie v Monze je jedinečnou událostí z několika
důvodů. Předně je to velmi starý a slavný okruh se spoustou historie. Je to
místo, kam jezdily týmy po mnoho let. Má také jednu z nejlepších atmosfér
v sezoně s mohutnou podporou všech fanoušků. Technicky je to okruh,
na kterém jezdíte s nejnižším aerodynamickým odporem. Abyste snížili odpor
na úroveň, která je zde optimální, musíte snížit přítlak. Je to směsice
dlouhých rovinek a dvou šikan. První úsek, který poskytuje příležitost k předjíždění,
je následován pomalými i rychlými zatáčkami ve druhém sektoru. Poté je tu na konci kola velmi ošidná zatáčka Parabolica,
kde je důležité dosáhnout co největší možné rychlosti při vjezdu na cílovou
rovinku. Ačkoliv je kolo celkem jednoduché, je docela technické zvláště kvůli
úrovni přítlaku, se kterým zde jezdíte. V těchto zatáčkách potřebujete mít
velmi dobře vyvážený vůz," dodal James Key.