Monza si žádá dobré vyvážení a nízký přítlak, vědí u Sauberu

Monza si žádá dobré vyvážení a nízký přítlak, vědí u Sauberu

Po nezdaru v belgickém Spa - Francorchamps, odkud stáj z Hinwilu odjížděla bez bodů, si chtějí piloti švýcarského týmu spravit chuť na legendární trati v Monze.

Závodem na italské půdě se kolotoč formule 1 s Evropou pro letošní rok rozloučí. V Monze čeká na piloty nejrychlejší okruh sezony, který vyžaduje nastavení s nízkým přítlakem. Toho si jsou u Sauberu dobře vědomi. "Monza bude velice náročná. Musíme najít pro auto co nejlepší nastavení a poté uvidíme, jak rychlí budeme na dlouhých rovinkách. Minulý rok jsme se kvalifikovali dvanáctí, což nebylo příliš špatné, protože jsme tu očekávali potíže. Doufejme, že letos ale dopadne závod lépe," řekl Kobajaši.

Sergio Pérez okruh nedaleko Milána zná velmi dobře ze svého působení ve formuli 3 a GP2. Na této trati se mu obvykle celkem daří a v to samé doufá také během příštího víkendu. "Trať v Monze je jednou z mých oblíbených. Velmi dlouhé rovinky by pro nás mohly být obtížné. Chci si udržovat dobrý rytmus s pozitivním výkonem v kvalifikaci a na startu závodu. Poté bych chtěl samozřejmě dokončit závod a získat pro tým nějaké body," sdělil Mexičan.

Podle technického ředitele Sauberu je klíčové mít velmi dobře vyvážené auto. Na Monze jsou kromě dlouhých rovinek také pomalé a rychlé zatáčky, ve kterých se dá velice snadno ztratit drahocenný čas. "Velká cena Itálie v Monze je jedinečnou událostí z několika důvodů. Předně je to velmi starý a slavný okruh se spoustou historie. Je to místo, kam jezdily týmy po mnoho let. Má také jednu z nejlepších atmosfér v sezoně s mohutnou podporou všech fanoušků. Technicky je to okruh, na kterém jezdíte s nejnižším aerodynamickým odporem. Abyste snížili odpor na úroveň, která je zde optimální, musíte snížit přítlak. Je to směsice dlouhých rovinek a dvou šikan. První úsek, který poskytuje příležitost k předjíždění, je následován pomalými i rychlými zatáčkami ve druhém sektoru. Poté je tu na konci kola velmi ošidná zatáčka Parabolica, kde je důležité dosáhnout co největší možné rychlosti při vjezdu na cílovou rovinku. Ačkoliv je kolo celkem jednoduché, je docela technické zvláště kvůli úrovni přítlaku, se kterým zde jezdíte. V těchto zatáčkách potřebujete mít velmi dobře vyvážený vůz," dodal James Key.      

Doporučujeme

Články odjinud