Montoya se potřetí v kariéře podílel na výhře v Daytoně

Kolumbijec Juan Pablo Montoya se v dramatickém finiši postaral o svou třetí výhru v prestižní čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně.
Montoya se potřetí v kariéře podílel na výhře v Daytoně

Vítěz sedmi velkých cen formule 1 Juan Pablo Montoya jezdí v Americe pro tým Chipa Ganassiho především Sprint Cup, tedy nejprestižnější sérii vozů NASCAR, ale pravidelně se účastní také závodu v Daytoně, který je součástí seriálu Grand-Am. S Ganassim slavil v Americe úspěchy ještě před svým odchodem do formule 1, když roku 1999 získal titul v Champ Car a o rok později vyhrál 500 mil Indianapolis.

Favorizovaný vůz Riley-BMW MkXXVI se startovním číslem 01, o který se Kolumbijec dělil s bývalým jezdcem Champ Car a nynější hvězdou Grand-Am Scottem Pruettem, další hvězdou Grand-Am Memem Rojasem a jezdcem Indycar Charliem Kimballem sice po startu vedl, ale pak se propadl na páté místo a ještě hodinu před koncem závodu byl čtvrtý. Po restartu se Montoya rychle dostal na třetí místo před svého soupeře z NASCAR AJ Allmendingera. V té chvíli druhý Joao Barbosa byl penalizován a Ganassiho posádka se znovu posunula. Za necelé kolo už dravý Montoya předjel i vedoucího Maxe Angelelliho a postupně na svého soupeře získal dvacetisekundový náskok, který udržel až do cíle.

Vítězná posádka odjela 709 kol, ujela 3981,839 km průměrnou rychlostí 165,909 km/h. Tým Chipa Ganassiho zaznamenal v Daytoně od roku 2006 již pátou výhru. Stejný počet triumfů má na svém kontě i Pruett (1994, 2007, 2008, 2011 a 2013), který tak vyrovnal rekord legendy sportovních vozů Hurleyho Haywooda. Montoya vyhrál potřetí (2007, 2008, 2013), stejně jako Rojas (2008, 2011, 2013), Kimball se z triumfu radoval poprvé.

Na druhém místě dojela se ztrátou 22 sekund posádka Angelelli, Jordan Taylor, Ryan Hunter-Reay s vozem Dallara-Chevrolet DP01 týmu Wayne Taylor Racing. Na třetí místo se prosadil další bývalý pilot F1 Justin Wilson, kterého v posádce doplnili již zmíněný Allmendinger, Oswaldo Negri Jr., John Pew a Marcos Ambrose. S vozem Riley-Ford týmu Michael Schrank Racing sice jeden čas ztráceli na vedení osm kol, přesto se ještě dokázali vrátit do stejného okruhu jako vítěz a nakonec cílem projeli o 55 sekund později. Penalizovaná posádka Barbosa, Mike Rockenfeller, Burt Frisselle a další ex-pilot F1 Christian Fittipaldi skončila s vozem Coyote-Chevrolet týmu Action Express čtvrtá se ztrátou jednoho kola. Třídě GT dominovaly vozy Audi R8 Grand-Am, vítězství si připsala celkově devátá posádka týmu Alex Job Racing Filipe Albuquerque, Oliver Jarvis, Edoardo Mortara, Dion von Moltke.

V závodě se objevili i další bývalí jezdci formule 1 Sébastien Bourdais, Allan McNish, Nelson Piquet Jr., Markus Winkelhock, Giancarlo Fisichella, Max Papis, Anthony Davidson, Pedro Lamy, Stéphane Sarrazin, Jan Magnussen a Rubens Barrichello.

Další článek: Městský okruh ve Valencii je v havarijním stavu

17:50 | Ross Brawn také potvrdil, že po Monze jsou zatím více méně jisté jen závody v Bahrajnu a Abú Dhabí na konci roku.
17:49 | Podle odkaz FIA připouští, že není nutné splnit podmínku závodů alespoň na třech kontinentech, aby mohl být udělen titul (je to podmínka, aby byla F1 WORLD championship. Teoreticky tak může o titulu rozhodnout osm naplánovaných závodů.
15:39 | Mercedes chystá na příští týden v Silverstonu test. V úterý usedne do vozu W09 z roku 2008 Valtteri Bottas, o den později Lewis Hamilton.
3. června | Fanoušci se na závody vrátí až na podzim a to ještě v omezeném počtu. Uvedl to Chase Carey.