Montoya: F1 by se měla učit z amerických závodů

Podle Juana Pabla Montoyi by se formule 1 měla inspirovat ve Spojených státech amerických v tom, jak si udržet fanoušky.
Montoya: F1 by se měla učit z amerických závodů

Kolumbijec závodil v letech 2001 až 2006 ve F1 za Williams a McLaren a nasbíral sedm vítězství. Od roku 2007 do loňska působil v populárním americkém šampionátu NASCAR, odkud pro letošní sezónu přešel do série IndyCar.

Ani ta sice neměla z pohledu návštěvnosti na růžích ustláno, a to zejména v polovině 90. let, kdy došlo k rozdělení na šampionáty IRL a CART. Čísla televizní sledovanosti v letošní sezóně však vykazují významný a trvalý vzestup. Současná technika přitom nabízí vynikající závody bez nutnosti různých podpůrných prostředků jako třeba DRS.

Šampionát je zároveň přívětivý pro fanoušky. Jezdci jsou s nimi propojeni přes sociální sítě, na všech závodech probíhají autogramiády a paddock je volně přístupný.

Právě něco z výše jmenovaného by podle Montoyi mělo být pro formuli 1 příkladem.

„Zaprvé, F1 musí změnit svůj zvuk,” řekl Montoya. „Je to těžký kompromis, protože všichni mluví o šetření peněz, o tom ale F1 nikdy nebyla.

 

Montoya: „Stále utrácejí všechny peníze na světě. Jeden tým tam by zřejmě tady mohl sponzorovat celý šampionát.“

 

Měli by se podívat na IndyCar. Myslím, že IndyCar dělá nejlepší práci ve vztahu k fanouškům. Je to pro ně něco jiného, když se mohou procházet a prohlížet si vozy. Třeba v NASCAR jezdci nikdy nejsou v garážích.

Vozy tam sice jsou, ale jezdci jsou neustále v motorhomech. Paddock F1 je neustále zavřený. Je to velmi komplikované, neexistuje žádná správná odpověď.

Ale ti, kdo to nejlépe chápou... NASCAR nejlépe chápe, že je to nakonec show. Formule 1 je velmi evropská a myslí si, že je sportem. A je to sport. Ale způsob, jakým se hraje, se musí líbit fanouškům.”

Diskuze (28) Další článek: Hlavním soupeřem Marussie je podle Bianchiho i nadále Caterham
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.
11:57 | Mercedes vypouští balónky, chystá oznámení. Překvapení se ale konat nebude, prodloužil smlouvu s Hamiltonem.
11:27 | O grand prix se bude v Miami nakonec hlasovat později. Původní termín byl 26. červenec. Nyní to vypadá na srpen.
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10