Montezemolo o Alonsovi, Räikkönenovi, Vettelovi, Ecclestonovi a dalších

Montezemolo o Alonsovi, Räikkönenovi, Vettelovi, Ecclestonovi a dalších

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo vyjádřil zklamání z letošní sezóny, z penalizace Felipeho Massy a komentoval několik dalších věcí v rozhovoru pro Rai Uno.

2013
Luca di Montezemolo: "Určitě rok, na který je třeba zapomenout, sezóna zklamání. Mělo to tři hlavní důvody a já je vnímám zcela jasně. Tím prvním byla neschopnost vyvíjet auto v druhé polovině sezóny. Já chci vysvětlení, proč tomu tak bylo, protože pokud nepochopíme důvody, nebude to dobré."

"Druhým jsou pneumatiky, i když se nesnažím hledat výmluvy. Postavili jsme auto, aby fungovalo s určitými pneumatikami, se kterými jsme byli konkurenceschopní. Pak se změnily pneumatiky, což pro nás určitě byla nevýhoda, zatímco pro jiné výhoda. Navíc tu byla interpretace pravidel jedním týmem, o které musím říct, že byla trochu zvláštní, a která znamenala trest, který v sobě měl nádech Pontského Piláta, mírně řečeno."

"Co se týče prvního důvodu, prodiskutujeme si ho mezi sebou, o tom druhém budeme hovořit na vhodných místech. A nakonec nám scházely Massovy body v šampionátu konstruktérů. Teď musíme zjistit, co přesně se letos stalo, a pracovat lépe na příštím roce."

Malý politický vliv?
"Tahle historka koluje od chvíle, kdy jsem pracoval s Enzem Ferrari v 70. letech. Dosáhli jsme dohody s Ecclestonem a FIA, jsme jediný tým, který má právo veta, větší politickou váhu mít nemůžete! Uvědomujeme si svoji sílu ve formuli 1, která by bez nás byla úplně jiná. Nicméně je pravda, že tato váha také pramení z vítězného auta, a to jsme neměli. Zbytek jsou jen klepy."

Massova penalizace v Interlagosu
"Myslím, že byla nepřiměřená a nespravedlivá, stejně jako ta Hamiltonova. Pokud by Felipe zůstal na čtvrtém místě, byli bychom druzí v šampionátu konstruktérů. Džentlmeni, kteří na závody jezdí jako stewardi, občas dělají rozhodnutí, která jsou trochu absurdní a přežitá. Je třeba si dávat pozor, abychom si udrželi důvěryhodnost, kvůli týmům, které investují peníze, a kvůli jezdcům, kteří riskují své životy."

Alonso
"Je správné, že je hrdý na druhé místo, měl skvělou sezónu. Musíme mu dát rychlejší auto a on z něj dostane maximum. Osm bodů z deseti místo deseti? Mých osm bodů má cenu deseti, protože to je hodnocení, které dávám jako stimul. Doufám, že mu ho dám příští rok a alespoň osmičku také týmu. Příští rok bych mu chtěl dát auto, které bude dokonce ještě lepší než red bull."

"Nezapomínejme, že my víme, jak na to. Stačí si jen vzpomenout na období v letech 2000 až 2004 a na vítězství v letech 2007 a 2008. Děkuji mu za jeho úsilí a odhodlání, které letos předvedl, a za skutečnost, že byl připraven pustit Massu na pódium minulou neděli v Brazílii, protože to dokazuje hezkou atmosféru v našem týmu."

"Newey není jeho soupeř, jsou to jezdci, počínaje Vettelem, pak Hamilton, Rosberg, který se hodně zlepšil, a je tu Räikkönen, který bude chtít vyhrát, což nás povzbudí a mělo by nám to přinést body, které nám letos scházely."

Sestava Alonso - Räikkönen
"Kdo má tu čest a zodpovědnost jezdit pro Ferrari, musí na prvním místě myslet na tým, a ne na sebe. Žádný z našich jezdců nikdy nesměl škodit tomu druhému. Alonso je možná nejsilnější závodní jezdec, jakého jsem kdy potkal, i když dělat srovnání s minulostí je vždy těžké. Räikkönena jsme vzali zpět kvůli jeho zkušenostem, za to, co dokázal v posledních dvou letech, a protože je velmi oblíbený uvnitř i vně týmu. Byl jsem velmi potěšen nadšením, které vyvolala zpráva o jeho návratu, jak interně, tak externě. Jsem si jistý, že si budou vzájemně pomáhat."

Vettel
"Lepší než Senna? Ecclestone říká, co mu vyhovuje, ale není pochyb o tom, že je to skvělý jezdec. Je to seriózní mladý muž, který hodně vyhrál, a proto si zaslouží respekt. Gratuluji mu a Red Bullu. Vettel u Ferrari? Kdo ví, co přinese budoucnost? Ale teď problémy s jezdci určitě nemáme."

2014
"Naším cílem je postavit auto schopné vítězit. Provedli jsme velmi rozsáhlou reorganizaci a přišli k nám, nebo se vrátili, velmi cenění inženýři, jako je Allison. Budou tu nová pravidla, která dají více důležitosti některým oblastem, jako je motor, ve kterých jsme velmi schopní. Máme dobré důvody být optimisté, a máme vše, co potřebujeme pro to, abychom vítězili. Úspěch nám těsně unikal až moc dlouho a teď musíme vyhrávat. Já jen doufám, že tu nebudou nejasnosti, které by mohly mít dopady. Vyhýbat se chybám? To bude platit pro všechny."

Todt a Ecclestone
"Todt bude znovu zvolen a já očekávám velké změny, protože federace zůstala moc dlouhou dobu stejná. A stejně jako u všeho je třeba změn. Nicméně silný sportovní orgán je pro Ferrari vždy prioritou. Ecclestone vidí Hornera jako svého nástupce? Jak plyne čas, čím dál víc rád vtipkuje, a já jsem rád, že ho to pořád baví..."

Doporučujeme

Články odjinud