Monako a pneumatiky: ultra měkká směs poprvé v ostrém nasazení

Pirelli veze do Monaka tři nejměkčí směsi. Premiéry se dočká také nová ultra měkká směs.
Monako a pneumatiky: ultra měkká směs poprvé v ostrém nasazení

„Monte Carlo bude prvním závodem naší nové pneumatiky Pirelli P Zero Purple poskytující maximální výkon,“ říká Paul Hembery.

„Na této směsi byly uplatněny ty nejlepší technologie, které lze na pneumatikách aplikovat. Velké množství nominací na Velkou cenu Monaka ukazuje, že to bude závodní a nikoliv jen pro kvalifikaci vyhrazený plášť. Se specifickými podmínkami a zvláštním harmonogramem charakteristickým pro Monako, se týmy budou snažit získat maximum poznatků s ultraměkkou směsí již během volných tréninků.“

„Následně pak budou mít jasnou představu o závodní strategii. Kvůli malým šancím na předjíždění se budou piloti snažit o co nejmenší počet zastávek v boxech.“ 

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Trať vedoucí ulicemi města poskytuje velmi malou přilnavost.
  • Týmy používají nastavení pro maximální přítlak, aby byly vozy doslova přilepené k vozovce.
  • Opotřebení a degradace pneumatik je nejnižší ze všech závodů, což umožňuje zvolit strategii s jednou zastávkou i na měkkých směsích.
  • Při tvorbě taktiky je nutné počítat s vysokou pravděpodobností vyjetí safety caru a obtížným předjížděním.
  • Na ultraměkké směsi se pojede letos poprvé, čtvrteční volný trénink tak bude velmi důležitý.
  • Protože se zde dosahuje nejnižších průměrných rychlostí, hraje zahřátí pneumatik na provozní teplotu klíčovou roli.
Klepněte pro větší obrázek

Připomenutí minulého roku:

  • Vítěz: Rosberg (jedna zastávka – odstartoval na superměkké směsi, v 37. kole přezul na měkkou směs).
  • Nejlepší alternativní strategie: Hamilton – dojel druhý se dvěma zastávkami. Vedl, následně během vyjetí safety caru zastavil v boxech kvůli přezouvání na nové pneumatiky se superměkkou směsí. Později připustil, že to byla nejspíš chyba.
  • Drtivá většina pilotů se rozhodla jen pro jednu zastávku v boxech včetně Sainze, který skončil na 10. místě od konce.

Foto: Pirelli

Další článek: Králem pit stopů je letos Williams

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10