Esteban Ocon si během GP Nizozemska nedobrovolně vyzkoušel obutí do extrémního mokra. Podle Francouze jsou tyto pneumatiky momentálně nepoužitelné.
Jezdci stáje Alpine Pierre Gasly a Esteban Ocon prožili v Zandvoortu zcela opačné příběhy. Zatímco prvně jmenovaný se radoval ze třetí příčky, jeho týmový kolega se musel spokojit až s desátým místem poté, co mu tým nenaplánoval úplně ideální strategii.
Letošní závod v Zandvoortu ovlivnily dvě přeháňky, přičemž zejména ta druhá byla velmi silná. Přesto drtivá většina pilotů vsadila i v tomto případě na pneumatiky do přechodných podmínek. Výjimkou, nutno dodat nedobrovolnou, byl v tomto ohledu Esteban Ocon, jemuž tým Alpine v 61. kole nasadil obutí do extrémního mokra.
Ještě během závodu však bylo zřejmé, že s tímto rozhodnutím samotný závodník nesouhlasil. Ihned po výměně pneumatik týmu prostřednictvím rádiové komunikace vyčinil a prohlásil, že šlo o nejhorší možné rozhodnutí.
Alpine sice svému jezdci odpověděl, že se očekává velmi silný déšť, nicméně Ocon opáčil, že v takovém případě bude závod zastaven.
Následný vývoj dal za pravdu Oconovi. Jen chvíli poté, co déšť zesílil, havaroval Čou a byly vyvěšeny červené vlajky. Nebylo proto divu, že byl Francouz po závodě značně rozladěn. Vše navíc umocnila skutečnost, že Ocon zastavil o kolo později než většina soupeřů včetně kolegy Gaslyho, čímž ztratil spoustu pozic.
„Bohužel jsme si v závěru nechali utéct body. Nebyl jsem spokojený s volbou pneumatik do velkého mokra. Také jsme zajeli do boxů o jedno kolo později,” mrzelo Ocona, kterého cituje web Motorsport.com.
„Pneumatiky nebyly v garáži připravené na to, abych mohl zajet do boxů v kole, kdy jsem o to žádal. Musel jsem tedy zůstat na slickách, když bylo hodně mokro, a ztratil jsem pět pozic. Z šestého místa jsem se tak propadl na jedenácté,” popsal Francouz, podle jehož názoru jsou pneumatiky do extrémního mokra v současnosti prakticky k ničemu.
„V žádném okamžiku nejsou tyto pneumatiky lepší (než intermediálky, pozn. red.), protože jsou pomalejší. A když už nastanou podmínky, kdy by byly vhodné, tak se dostáváme do situace, kdy nejsou dobré podmínky pro řízení vozu F1,” shrnul 26letý závodník.