Mohlo to být i 10 sekund, píšou sportovní komisaři o trestu pro Verstappena | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Mohlo to být i 10 sekund, píšou sportovní komisaři o trestu pro Verstappena

Max Verstappen si zkrátil po startu první zatáčku, za což dostal penalizaci 5 sekund.

Max Verstappen byl potrestán za to, že ve druhé zatáčce opustil trať a „získal trvalou výhodu“. Za tento prohřešek se neudělují trestné body, což by pro Verstappena bylo nepříjemné, protože jich má už 8 z 12 a první se mu odečtou až 30. června.

Podle sportovních komisařů měl ale štěstí i ve výši trestu, která mohla být dvojnásobná.

Sportovní komisaři v zápise uvedli, že si prohlédli záběry z kamer, telemetrii a další data a „zjistili, že vůz 81 (Piastri) měl přední nápravu minimálně vedle zrcátka vozu 1 před a na vrcholu zatáčky 1, když se snažil předjet vůz 1 z vnitřní strany. Ve skutečnosti byl vůz 81 na vrcholu zatáčky vedle vozu 1,“ uvedli sportovní komisaři.

Další postup byl v souladu s již známými a bohužel neveřejnými směrnicemi (Driver’s Standards Guidelines). Podle nich se „jednalo o zatáčku vozu 81 a měl právo na to, aby mu byl poskytnut prostor.“

„Vůz 1 poté opustil trať a získal trvalou výhodu, kterou již nevrátil. Zůstal před vozem 81 a snažil se na této výhodě stavět.“

„Za normálních okolností je základní penalizace za opuštění dráhy a získání trvalé výhody 10 sekund. Vzhledem k tomu, že se však jednalo o incident v prvním kole a v první zatáčce, považovali jsme to za polehčující okolnost a místo toho jsme uložili časový trest 5 sekund.“

Penalizaci 10 sekund mimochodem dostal za stejný prohřešek v pozdější fázi závodu Liam Lawson. Jezdec Racing Bulls sice předjel Doohana už před zatáčkou, ale tu (respektive druhou) následně projel. Podle sportovních komisařů do ní přijel takovou rychlostí, že ji nemohl projet normálně. Získal proto trvalou výhodu. 

Doporučujeme

Články odjinud