Mohla by to být nejlepší sezona vůbec?

Vášniví brazilští fanoušci a historický okruh v Interlagosu dostali možnost být svědky vyvrcholení bitvy o titul, což si ostatně právem zaslouží.
Mohla by to být nejlepší sezona vůbec?

Když jedete do Interlagosu, musíte smeknout před historií tohoto sportu. V současné první zatáčce je vidět na starou úvodní pasáž, která je opředena historií. Emerson Fittipaldi a další velikáni minulosti ji projížděli na plný plyn. Jistě, má to tam své mouchy, ale to vám nevadí. Stejně jako vám nevadí, když váš dědeček slintá (neboť je to zkrátka váš milovaný dědeček), nezlobíte se, že Interlagos je takový, jaký je, jelikož už je v kalendáři velmi dlouho a vysloužil si v něm své místo.

Vášeň místních fanoušků se musí zažít na vlastní kůži. Formule 1 tu je oblíbená od dětí až po penzisty. V popularitě ji dokáže porazit jedině fotbal. Nic se nevyrovná tomu, když je slyšíte hrát na bubny a skandovat jména Rubinha a Felipeho Massy. Brazílie je nabitá energií. Cítíte ji dokonce už v momentě, kdy se přesouváte z hotelu na trať. Nikdy nevíte, jestli se vás někdo pokusí přepadnout, nebo se přihodí něco jiného.

Ale myslím si, že lidé do Brazílie jezdí rádi. Už jen díky jménům jako Fittipaldi, Piquet či Senna, díky kterým Brazílie s naším sportem navázala láskyplný vztah. Co se trati samotné týče, je Interlagos poměrně ojedinělou výzvou. Je to krátký okruh a nebrzdí se tu příliš tvrdě. Obzvlášť v kvalifikaci pak není hračkou brzdy správně zahřát. Jezdí se proti směru hodinových ručiček, takže na konci závodu můžete pozorovat, jak se jezdci snaží ulevit svému namoženému krčnímu svalstvu. Trať má několik dlouhých rovinek, což by mělo sedět McLarenu a Ferrari, ale prostřední sektor je hlavně o aerodynamice, a tam je nejsilnější Red Bull.

Hlavolam u Red Bullu

Na Red Bull jsem v letošní sezoně slyšel dost kritiky. Pokud se mu nepodaří zvítězit, bude ji těžko vyvracet. Představte si ale ty oslavy, kdyby se mu to opravdu povedlo! Co si lidé musí pamatovat, je fakt, že Dietrich Mateschitz je stoprocentním vlastníkem týmu. A když řekne ne týmové režii (která je ostatně oficiálně ve formuli 1 stále zakázaná), záleží už na jezdcích samotných, jak se se situací poperou.

Všichni víme, že se vše může rychle změnit. Před závodem v Koreji téměř každý v boji o titul favorizoval Marka Webbera. Nyní je třeba říct, že je to Fernando Alonso, kdo má nejsilnější pozici. Red Bull by v posledních dvou závodech potřeboval získat doubly. A nutno dodat, že vůz RB6 na to má. Sebastian Vettel bude chtít dvě vítězství. Když jsou vaše šance na titul stále naživu, nelíbilo by se vám nařízení, abyste pomáhali vašemu týmovému kolegovi. Závodíte kvůli vítězstvím. Bez pomoci týmu se ale neobejdete. Pokud byste se o to pokusili sami, čeho byste dosáhli? Jezdec je v takových situacích ve velmi slabé pozici.

Fantastický Fernando

Osobně bych byl rád, kdyby se na konci radoval některý z mistrovských paniců. Popularita formule 1 by se tak mohla rozšířit. Všechno nasvědčuje tomu, že Red Bull je tím týmem, který by měl vyhrát. Má nejrychlejší auto ze všech. Ferrari ovšem zaznamenalo největší comeback sezony. Vzpomeňme si na Turecko, kde Fernando startoval dvanáctý. Nemůžete mu rozmlouvat jeho víru, že právě oni vyhrají šampionát. Michael Schumacher byl měřítkem výkonnosti ve své "první" kariéře. Fernando ho už tenkrát dokázal porazit a dodnes je měřítkem právě on. Pořád se zlepšuje. Pokud bude mistrem, nikdo nemůže říci, že by si to nezasloužil.

Co se Sebastiana týče, 25 bodů ztráty se dvěma závody do konce je velké sousto. McLaren zase nemá nejrychlejší vůz, takže Lewis Hamilton s Jensonem Buttonem budou muset spoléhat na štěstí. Suma sumárum, mezi kandidáty na titul není jediný špatný jezdec. Je fascinující tento rok sledovat souboj různých osobností a jezdeckých stylů. Mohla by to být nejlepší sezona vůbec?

Diskuze (14) Další článek: Tým HRT má nového partnera, Ecclestone ho chválí
8:55 | Pascal Wehrlein bude jezdit ve formuli E, takže do Toro Rosso zdá se nepůjde...
15. října | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
15. října | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10