Modro-rudý okruh Paula Ricarda

Velká část okruhů má nějakou dominantu. V případě okruhu Paula Ricarda je to zbarvení únikových zón.

Typickým znakem okruhu Paula Ricarda jsou únikové zóny. Podobně jako na všech moderních okruzích, jsou poměrně velké, ale jsou také zbarvené – na okruhu najdeme tzv. Blue Zone a Red Zone.

Modré zóny jsou kombinací asfaltu a wolframu. Abrazivní povrch má poskytnout maximální přilnavost a tím minimalizovat potřebnou brzdnou dráhu. Červená zóna je podobná, ale s ještě větším efektem.

Na okruhu Paula Ricarda se naposledy závodilo v roce 1990. Po roce 2000 prošel okruh postupnou modernizací. Teprve nedávno také dostal nový asfalt. Byla položena nová 5 cm silná vrstva. Na ploše 90 tisíc m2 bylo využito 10 tisíc tun asfaltu. 

Formule 1 na okruhu v uplynulých letech testovala. Paul Ricard disponuje jako jeden z mála zavlažovacím systémem. 

Okruh Paula Ricarda

  • Délka okruhu: 5,842 km
  • Počet kol: 53
  • Délka závodu: 309,626 km
Klepněte pro větší obrázek
Foto: Bbb2007, CC BY-SA 4.0

DRS zóny

  • První má detekční bod 75 m před zatáčkou číslo 7 a aktivační bod 170 m za zatáčkou 7.
  • Druhá má detekční bod v zatáčce 14 a aktivační bod 115 m za zatáčkou 15.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (8) Další článek: Může to být další nudný závod, varuje před Francií Räikkönen
10:49 | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.
15:54 | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...
20. ledna | Objevují se spekulace, že manažerem Micka Schumachera bude N. Todt.
20. ledna | odkaz