Podle prvních dat se Ferrari domnívá, že se mu rekonstrukce jeho aerodynamického tunelu v Maranellu vydařila.
Ferrari uzavřelo svůj tunel loni, protože mu neposkytoval přesná data, a rok pracovalo na jeho vylepšení, zatímco pro vývoj využívalo tunel Toyoty v Německu. Od října je znovu v provozu i maranellské zařízení.
"Jsme tam zpět pár týdnů," potvrdil šéfinženýr týmu Pat Fry pro Autosport. "Teď je využíván stoprocentně, 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, jako obvykle."
"Jde to slušně, i když chvíli trvá, než zjistíte, jak je váš nástroj dobrý. Určitě jsme s ním dosáhli rozumného zlepšení. Čas ukáže, jestli jsme na tom přesně tak, jak chceme, ale náznaky jsou teď dobré."
V začátcích provozu modernizovaného tunelu musí Ferrari zkontrolovat, že testy poskytují dobrá data. "Jde o obvyklou opakovatelnost, takže děláme mnoho věcí opakovaně. Také děláme některé věci, které jsme dělali u Toyoty, děláme postupné změny, abychom zjistili, jestli jsou trendy stejné, a zatím je to dobré."
Pro Ferrari je nový tunel důležitý zejména s ohledem na příští sezónu. "Aerodynamika zůstane velmi dominantním faktorem i příští rok," vysvětloval Fry. "Pořád bude velmi důležitá, i když důležitost motorů bude větší než teď, zvlášť protože vám musí fungovat hned na začátku. V prvním závodě potřebujete co nejlepší pohon, protože bude dost těžké ho vylepšovat v průběhu sezóny."
V oblasti spolehlivosti, která má být příští rok klíčová, má Scuderia dobré výsledky, na Yas Marině oslavila nový rekord, 65 Grand Prix v řadě bodovala.