Modernizovaný aerodynamický tunel Ferrari běží naplno, výsledky jsou slibné

Modernizovaný aerodynamický tunel Ferrari běží naplno, výsledky jsou slibné

Podle prvních dat se Ferrari domnívá, že se mu rekonstrukce jeho aerodynamického tunelu v Maranellu vydařila.

Ferrari uzavřelo svůj tunel loni, protože mu neposkytoval přesná data, a rok pracovalo na jeho vylepšení, zatímco pro vývoj využívalo tunel Toyoty v Německu. Od října je znovu v provozu i maranellské zařízení.

"Jsme tam zpět pár týdnů," potvrdil šéfinženýr týmu Pat Fry pro Autosport. "Teď je využíván stoprocentně, 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, jako obvykle."

"Jde to slušně, i když chvíli trvá, než zjistíte, jak je váš nástroj dobrý. Určitě jsme s ním dosáhli rozumného zlepšení. Čas ukáže, jestli jsme na tom přesně tak, jak chceme, ale náznaky jsou teď dobré."

V začátcích provozu modernizovaného tunelu musí Ferrari zkontrolovat, že testy poskytují dobrá data. "Jde o obvyklou opakovatelnost, takže děláme mnoho věcí opakovaně. Také děláme některé věci, které jsme dělali u Toyoty, děláme postupné změny, abychom zjistili, jestli jsou trendy stejné, a zatím je to dobré."

Pro Ferrari je nový tunel důležitý zejména s ohledem na příští sezónu. "Aerodynamika zůstane velmi dominantním faktorem i příští rok," vysvětloval Fry. "Pořád bude velmi důležitá, i když důležitost motorů bude větší než teď, zvlášť protože vám musí fungovat hned na začátku. V prvním závodě potřebujete co nejlepší pohon, protože bude dost těžké ho vylepšovat v průběhu sezóny."

V oblasti spolehlivosti, která má být příští rok klíčová, má Scuderia dobré výsledky, na Yas Marině oslavila nový rekord, 65 Grand Prix v řadě bodovala.

Doporučujeme

Články odjinud