Mladší týmy: Za kolizí Kartykejana stojí porucha hydrauliky

Kartykejan po poruše hydrauliky sundal nohu z plynu a najel na něj Rosberg. Kovalainen dojel třináctý před Glockem. Petrov byl po potížích s přilnavostí šestnáctý před de la Rosou.
Mladší týmy: Za kolizí Kartykejana stojí porucha hydrauliky

Caterham
Heikki Kovalainen dojel ve Velké ceně Abú Zabí třináctý a s průběhem závodu byl spokojen. "V Indii jsme měli dobré vyvážení a kdybych neměl problém s KERS, mohl jsem tam být lepší. Tady to bylo to samé. Auto se chovalo dobře a s vyšším výkonem jsme mohli být výše. Musíme dál pracovat na nových dílech, které jsme sem přivezli, máme tu na trati další tři dny, které by nám v tom měly pomoci," věří Fin. "Dnes jsem měl slušný start a tempo bylo docela dobré. Když mě předjela rychlejší auta, držel jsem si většinu závodu svou pozici. Po každém restartu jsem dokázal snadno ujet. Z auta jsem dnes pravděpodobně dostal maximum." Šestnáctý Vitalij Petrov se na startu posunul vedle Kovalainena, ale pro jistotu zabrzdil dříve, aby nedošlo ke kontaktu. "Od té doby jsem měl problémy s přilnavostí. Nejsem si jistý proč, ale v žádném stintu jsem neměl rychlost, abych atakoval auta před sebou. Většinu závodu jsem byl nedotáčivý. Teď máme dost času vše analyzovat," vysvětlil Rus.

Marussia
Timo Glock dojel na okruhu Yas Marina čtrnáctý a pochvaloval si rychlost v závodě. První stint absolvoval s poškozeným předním křídlem, které si poničil po startu o vůz týmového kolegy Charlese Pica. "Měl jsem pak problémy s aerodynamikou. Snažil jsem se držet Heikkiho. V prvnim sektoru byl díky mé nedotáčivosti trochu rychlejší, ale dokázal jsem ujíždět Petrovovi," vzpomínal Němec na první stint, po kterém přišla vydařená zastávka. "Měli jsme za sebou několik chlapů ze středu. I když nás dokázali předjet, zvládli jsme s nimi krátce závodit. V posledním kole jsem svedl pěknou bitvu se Sergiem Pérezem, i když měl DRS, tak se přede mě nemohl dostat." Charles Pic závod nedojel. Pochvaloval si úvodní souboj s Glockem a caterhamy. "Bohužel jsem byl široký a klesl za ně. Pak jsem měl dobrou bitvu s Vitalijem, několikrát jsem byl blízko předjetí, bohužel jsme nemohli konkurovat jeho KERS. Naše zastávka, která nám mohla pomoci dostat se před něj, nebyla moc dobrá, ale jsem rád, že jsem si mohl užít bitvu s jedním z caterhamů," liboval si. Litoval jen poruchy motoru, kvůli které ze závodu odstoupil. Šéf týmu John Booth vysvětlil, že vzhledem k dlouhé boxové uličce se vyplatilo nechat Glocka na trati i s poškozeným předním křídlem až do plánované zastávky i za cenu toho, že v prvním sektoru výrazně ztrácel na Kovalainena. "S problémem se samozřejmě vyrovnal krásně," pochválil svého pilota a zalitoval, že Pica znovu zastavily problémy s motorem. "Po dnešku jsme přehodnotili názor, že desáté místo je daleko, musíme dál bojovat."

HRT
Pedro de la Rosa skončil po startu z boxů sedmnáctý. "Dnes jsme nebyli schopni zůstat na stejné úrovni jako naši soupeři. Měli jsme problém s dečkou na jedné ze zadních pneumatik a museli startovat z boxové uličky s velmi studenými pneumatikami," vysvětlil Španěl, který jinak považuje závod za hladký. "Pneumatiky držely perfektně, kontrolovali jsme teplotu brzd a motoru, ale potřebujeme ještě pár desetin. Doufám, že tento krok můžeme udělat v dalších závodech." Narajn Kartykejan se postaral o vzrušení díky kolizi s Nikem Rosbergem, jehož vůz se následně vznesl do vzduchu. "Dnes jsme neměli dostatečnou rychlost, soustředil jsem se na konzistentní časy a zkoušel dostat z auta maximum. V devátém kole jsme měli problém s tlakem hydrauliky a řízení auta bylo najednou pevné jako skála. Musel jsem zvednout nohu z plynu. Bohužel přijížděl zezadu Rosberg a nemohl se mi vyhnout. Bylo to náramně nešťastné," vysvětloval Ind příčinu kolize. Šéf týmu Luis Pérez-Sala dodal, že porucha přišla v nejnevhodnější dobu, byl rád, že se žádnému účastníkovi kolize nic nestalo.

Další článek: Všechny týmy ze středu pole dosáhly v Abú Zabí na body

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt