Mladší týmy v Monaku zajely letošní maxima

Mladší týmy v Monaku zajely letošní maxima

Třináctý Kovalainen proháněl i Buttona a dostal Caterham na desátou příčku v Poháru konstruktérů, čtrnáctý dojel Glock a patnáctý Kartykejan. Smůlu měli Petrov, Pic a de la Rosa, kteří závod nedokončili.

Caterham
Heikki Kovalainen si v Monaku skvěle zazávodil, nepředjel ho ani Jenson Button. Po kolizi se Sergiem Pérezem a neplánované zastávce v boxech dojel třináctý. "Jsem nadšený, zajeli jsme nejlepší výsledek v sezoně. Mohli jsme být ještě lepší, ale déšť přišel pro nás ve špatný moment. Kdyby se rozpršelo naplno a ostatní by museli do boxů, dokázali bychom udržet dvanácté místo, možná se ještě posunout při zastávkách. Jenže když začalo pršet, ochladily se mi brzdy a nedařilo se mi udržet rychlost," bilancoval spokojený Fin, který věří v podobné výsledky i do budoucna. Vitalij Petrov závod nedokončil. Po slušném startu se v nájezdu do první zatáčky srazil s jedním ze sauberů. "Okamžitě jsem mohl cítit problém s předním křídlem, ve třetím kole jsem si ho zajel vyměnit. Od té doby jsem tlačil, jak to šlo, pak se mi rozsvítila kontrolka vybité baterie a tím pro mě závod prakticky skončil," vysvětlil Rus, kterého ze závodu vyřadily potíže s elektronikou. Tony Fernandes byl dnes šťastný, že se Kovalainenovi díky strategii podařilo po zastávce udržet za sebou Buttona, pak s ním vyrovnaně závodit a nepustit ho před sebe. "Byl to nejvíc vzrušující moment v mé kariéře v F1 a budu si ho pamatovat navždy," uvedl spokojeně. Caterham se dnešním výsledkem vrátil na desátou příčku v Poháru konstruktérů. Technický ředitel Mark Smith dodal, že to byl vzrušující závod, při kterém tým ukázal, kam se posunul.

Marussia
Také Timo Glock v Monte Carlu vyrovnal své nejlepší umístění v letoční sezoně, čtrnáctou příčku. "Závod pro mě začal dobře, ale skončil zklamáním. Prvních deset kol jsme měli dobrou rychlost, držel jsem se Jensona. V poslední čtvrtině závodu se mi ulomil element předního křídla. Nevíme přesně proč. Možná díky kontaktu s Pérezem v úvodu závodu. Musíme se podívat, co to způsobilo," bilancoval Němec, který litoval, že nemohl o desátou pozici bojovat ještě déle. Charles Pic má za sebou nevydařený víkend. V závodě byl sice rychlejší než v kvalifikaci, ale brzy ho vyřadily problémy s elektronikou. Šéf týmu John Booth litoval ztráty desátého místa v Poháru konstruktérů. "Díky problémům našich vozů Kovalainen udržel třinácté místo, i když musel měnit přední křídlo," komentoval Booth.

HRT
Narajn Kartykejan splnil cíl a dokončil závod. "Věděli jsme, že když udržíme konstantní tempo a vyvarujeme se problémům, dokážeme dojet na slušné pozici. Patnáctá příčka je dobrý výsledek. Teď musím zapracovat na tom, abych zajel solidní kolo v kvalifikaci, to je můj nejslabší bod sezony," přiznal Ind. Pedro de la Rosa po vydařené kvalifikaci litoval chyby z úvodu. "Moc se omlouvám týmu, startovali jsme ze zajímavé pozice a měli jsme správnou strategii. Na začátku měkké, potom super měkké pneumatiky, museli jste vidět, co s tím předvedl Vettel. Je smůla, že jsme nemohli soutěžit déle než tři sta metrů," litoval zkušený Španěl, který doplatil na nezaviněnou kolizi z úvodu závodu. Ví, že podobné situace se v závodech stávají, ale lituje, že se to stalo zrovna v Monaku, kde cítil šanci na pěkný výsledek. Smíšené pocity měl díky de la Rosově nešťastném odstoupení i šéf týmu Luis Perez-Sala. "S Narajnem jsme dosáhli našeho nejlepšího výsledku v závodě v letošní sezoně. Vzhledem k předpovědi jsme odstartovali se strategií na mokrý závod. Nakonec nepršelo a to nás stálo dvě příčky," hodnotil.

Doporučujeme

Články odjinud